حجت‌الاسلام و المسلمین دخانی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت و ولادت هشتمین امام شیعیان، خبر از برگزاری پویش بین‌المللی «به لطف امام» در شب ولادت ثامن الحجج(ع) داد.

پویش بین‌المللی «به لطف امام» در شب ولادت ثامن‌الحجج(ع) برگزار می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، جلسه مجازی بزرگداشت دهه کرامت با حضور نمایندگان نهادها و سازمان‌های عضو در این ستاد شنبه 29 خرداد با محور ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نهادهای فعال در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشن های میلاد امام رضا(ع) و بیان انتظارات آستان قدس رضوی و همچنین اعلام برنامه های محوری دهه کرامت به مناسبت ولادت امام رئوف برگزار شد.

 «مرتضی طاهریان» در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ولادت امام رضا(ع) را پیش رو داریم نیاز بود جلسه‌ای با محور موضوعی شب ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شده و برنامه های پیش رو بررسی و هم افزایی و همفکری لازم صورت پذیرد.

 معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به جشن های چهارپایه خوانی که در ایام دهه کرامت توسط تعدادی از مداحان جوان در نقاط مختلف تهران برگزار شد، افزود: این ابتکار منجر به رونق جشن‌های دهه کرامت، شادی، تشویق و ترغیب مردم شد.

طاهریان خاطرنشان کرد: البته در رأس همه این اتفاقات، بیانات مقام معظم رهبری بود که به خدمتگزاران دهه کرامت امید و انگیزه مضاعفی بخشید. ایشان در طلیعه سخنان خود دهه کرامت را به ملت ایران تبریک گفتند و نسبت به زیارت مضجع شریف حضرت رضا علیه السلام ابراز دلتنگی کردند.

 معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگ هنری مساجد کشور تصریح کرد: همه این موارد باعث شد که احساس کنیم در این روزهای باقی مانده از دهه مبارک کرامت باید تلاش ها و خدمات خود را مضاعف کرده و هر چه بهتر و بیشتر به محضر حضرت رضا(ع) عرض ارادت داشته باشیم.

وی افزود: شعار امسال دهه کرامت به پیشنهاد اعتاب مقدس «خدمت کریمانه؛گره گشایی به رسم اهل بیت » انتخاب شد و به نظر می‌رسد این شعار می‌تواند اتفاق مهمی را با توجه به شرایط کنونی جامعه رقم بزند. امیدواریم همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت به میدان آمده و کمک کنند تا بتوانیم این شعار را تحقق بخشیم.

طاهریان ادامه داد: در روزهای گذشته از دهه کرامت شاهد بودیم که بسیاری از نهادها و سازمان ها به ویژه آستان قدس برنامه های همه جانبه ای را تدارک دیدند، فعالیت‌های متعددی در سطح رسانه صورت پذیرفت از جمله اقدامات کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت و خبرگزاری شبستان که قابل تقدیر بود.

در ادامه ی این جلسه مجازی، حجت الاسلام و المسلمین «عماد دخانی» با اشاره به ویژه برنامه‌های شب ولادت امام رضا(ع) در آستان قدس گفت: بسته برنامه دهه کرامت امسال حرم مطهر شامل ۴۷ عنوان برنامه فرهنگی تبلیغی است و13 عنوان «کارویژه» ناظر به جامعه هدف و مخاطبین مختلفی که در این ایام در حرم مطهر، میزبان آن‌ها هستیم تعریف شده است.

مدیر امور فرهنگی کارکنان و خدام آستان قدس رضوی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها در شب ولادت امام رضا(ع) پویش بین‌المللی « به لطف امام» است که همزمان با شب ولادت ثامن الحجج(ع) در ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه با قرائت صلوات خاصه آن حضرت و پخش زنده از شبکه ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین دخانی افزود: با توجه به شعار امسال در این پویش، فعالیت های اجتماعی نیز تعریف شده که تامین 888 هزار بسته معیشتی را شامل می‌شود. این کارویژه، به صورت رسمی در شب میلاد حضرت ثامن(ع) و با اعلام سراسری از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رقم می‌خورد.

 وی ادامه داد: در همین رابطه چند درخواست نیز مطرح شده است از جمله اینکه اعتاب مقدس و بقاع متبرکه در سراسر کشور، جامعه الزهرا و ظرفیت آن در خارج ازکشور، حوزه های علمیه و مراکز اداری و خدماتی مانند بیمارستانها، راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی ها و همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور این پویش بین‌المللی را پوشش دهند همچنین پیشنهاد شده همزمان با این برنامه یعنی ساعت 20 و 50 دقیقه شب ولادت ویژه برنامه ای در شلمچه و در مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شود .

 مدیر امور فرهنگی کارکنان و خدام آستان قدس رضوی تصریح کرد: تولید تیزر، موشن ، پوستر و... در فضای مجازی و اطلاع رسانی به شبکه مخاطبین هر مجموعه و پوشش برنامه توسط شبکه های استانی و دیگر شبکه های ملی از دیگر درخواست ها و پیشنهاداتی بود که مدیر امور فرهنگی کارکنان و خدام آستان قدس به انها اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.