نخست وزیر پاکستان اعلام کرد کشورش به پایگاه عملیاتی نظامیان آمریکا برای رصد اطلاعاتی افغانستان تبدیل نخواهد شد.

عمران خان: پاکستان هرگز پایگاه نظامی آمریکا نخواهد شد

قدس آنلاین: نخست وزیر پاکستان اعلام کرد هیچگاه به آمریکا اجازه نخواهد داد از خاک این کشور به عنوان پایگاه برای هدایت عملیات خود در افغانستان استفاده کند.

بنا به نوشته پایگاه آکسیوس، عمران خان روز شنبه اعلام کرد پس از خروج نظامیان آمریکا در ماه سپتامبر از افغانستان، به سازمان اطلاعاتی این کشور اجازه نمی‌دهیم از کشور ما به عنوان پایگاه خود برای پیشبرد برنامه هایش در افغانستان بهره بگیرد. نخست وزیر پاکستان تاکید کرد آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا  قطعا اجازه ندارد از داخل خاک پاکستان و پس از تکمیل خروجش از افغانستان عملیاتی داشته باشد.

آکسیوس در مطلب خود یادآور شد دولت آمریکا پس از خروج نظامیان خود از افغانستان با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شود، زیرا در جمع آوری اطلاعات گروه‌های تروریستی در درون افغانستان با دشواری روبروست.

پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ توافقی را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند. با شروع خروج نظامیان آمریکا از اواسط اردیبهشت از افغانستان، طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، که با آغاز به کار در کاخ سفید از بازبینی توافق با طالبان خبر داده بود، اخیرا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تا ماه سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.