رئیس جمهور ونزوئلا برای حل و فصل مناقشات با آمریکا از کانال مذاکره اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی مادورو برای مذاکره با آمریکا

قدس آنلاین: رئیس جمهور ونزوئلا برای کاهش تنش‌های دیپلماتیک با دولت آمریکا از طریق مذاکره اعلام آمادگی کرد.

نیکولاس مادورو روز جمعه اعلام کرد دولت وی به منظور کاهش تنش‌های دیپلماتیک و تجاری آماده مذاکره با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است. مادورو گفت آمریکا سیاست تحریم‌های خود علیه ونزوئلا را تسهیل کند تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند در ونزوئلا سرمایه گذاری کنند. به گفته وی این امر باعث ایجاد شغل و کاهش رنج مردم خواهد شد.

رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه با بلومبرگ افزود: وقت دستیابی به توافق رسیده است. امیدوارم که بتوانیم مسیرهای آشتی، احترام و منافع متقابل را پیدا کنیم. مادورو افزود: ونزوئلا به سرزمین فرصت‌ها تبدیل خواهد شد. من از سرمایه گذاران آمریکایی دعوت می‌کنم که‌ این فرصت را از دست ندهند.

مادورو همچنین پیشنهاد انتخابات بزرگی که در برگیرنده تمامی سطوح منطقه‌ای و محلی باشد، را ارائه کرد و یادآور شد این انتخابات بزرگ، شفاف، قابل اتکاء و تائید خواهد بود. رئیس جمهور ونزوئلا همچنین دعوت رسمی از نمایندگانی از اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا، کارشناسان مسائل انتخابات، مراکز سیاسی و دیگر نهادها برای نظارت بر انتخابات را تائید کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در این مصاحبه تأیید کرد که دولت او در حال حاضر در حال مذاکره جدی در مورد این موضوع با همه مخالفان خود است. وی از آمریکا دعوت کرد تا به چنین مذاکراتی بپیوندد. مادورو گفت: تصور می‌کنم به زودی اخبار خوب و خبرهای خوبی درباره این انتخابات بزرگ خواهیم داشت.

از زمان پیروزی مجدد مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در سال ۲۰۱۸، دولت آمریکا با حمایت از مخالفان دولت کاراکاس اهتمام خود را برای سرنگونی دولت قانونی وی به کار بسته و در این میان از توسل به ابزارهای گوناگون از تحریم گرفته تا کودتا و کارشکنی مضایقه نکرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.