معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: ۱۵۳مانع تولید در حوزه مسائل مختلف در استان از سوی مجموعه قضایی شناسایی شده است.

 شناسایی ۱۵۳مانع تولید در خراسان رضوی/گزارش ۱۸۰ تخلف انتخاباتی در استان

به گزارش قدس آنلاین، سید امیر مرتضوی در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه های هفته قوه قضاییه اجرای برنامه های تشریفاتی نمی باشد.

وی با اشاره به  همزمانی دهه کرامت با هفته قوه قضائیه، بیان داشت: امیدواریم  بتوانیم با عنایت امام مهربانی ها در راستای وظایف و ماموریت های محول شده از سوی دستگاه قضا در راستای  خدمت رسانی شایسته به مردم سربلند باشیم، زیرا  مردمی و اجتماعی شدن قوه قضاییه از اهداف مهم دستگاه قضا است و باید از همه ظرفیت ها برای تحقق این مهم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا با هیچ ارگانی تعارف ندارد و از طرفی در حوزه  قانون با همه ارگان ها و سازمان ها نیز تعامل دارد، تصریح کرد: دبیرخانه حقوق شهروندی در دادگستری استان فعال است و  شهروندانی که در هنگام رسیدگی قضایی مواردمنطقی و واقعی در مورد نقض حقوق خود مشاهده می کنند می توانند به این دبیرخانه و یا  روسای قضایی شهرستان ها، واحد حفاظت اطلاعات دادگستری استان و واحد روابط عمومی گزارش دهند. همچنین هوشمندسازی به منظور کاهش میزان جرایم و تخلفات و کاهش ترددها به صورت جدی در قوه قضائیه  دنبال می شود.

مرتضوی بابیان اینکه با حضور ایت الله رئیسی در قوه مجریه موانع تولید کاهش پیدا خواهد کرد،  ادامه داد: سال گذشته ۱۵۳مانعی که در حوزه مسائل مختلف از جمله بخش نامه های خلق الساعه ، تامین اجتماعی، بانک مرکزی و مالیات در مسیر  تولید قرار دارند در  استان شناسایی و به قوه قضائیه اعلام کردیم  که اگر این موانع  در قوه مجریه و دستگاه اجرا برطرف شوند رسیدگی به پرونده های حوزه تولید در دستگاه قضا به حداقل ممکن خواهد رسید که از جمله آنها می توان به ماده ۳۷ تامین اجتماعی و همچنین عدم موافقت با ارتفاع سازی در شهرک های صنعتی اشاره کرد که مشکلات زیادی را در حوزه تولید در خراسان رضوی ایجاد کرده اند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی   با بیان اینکه سند امنیت قضایی در حوزه تولید سال گذشته توسط رئیس قوه قضائیه به همه دادگستری های استان ابلاغ و تاکید شده است که اگر مجموعه تولیدی با مسائلی مواجه شد به جای مجازات و تعطیلی واحد تولیدی، مالک آن مورد مورد رسیدگی قضایی قرار بگیرد، افزود: همچنین در ابتدای سال یکی از محورهای بخش نامه دادگستری استان توجه به واحدهای تولیدی  و تاکید بر این بود که قضات  برای واحدهای تولیدی مدیریت قضایی  را جایگزین  رسیدگی قضایی صرف داشته باشند.

مرتضوی با بیان اینکه انتخابات ۲۸خرداد ماه با کمترین مسئله در استان برگزار شد، افزود: حدود ١٨٠ گزارش از تخلفات انتخاباتی در استان شناسایی شد  که از جمله آنها خرید و فروش رای  بود که در آن اسامی نامزدها به همراه مبلغی داخل پاکت بین افراد توزیع می‌شد که در این خصوص پرونده تشکیل شده است. همچنین چند نفر به دلیل مسائلی نظیر توهین به رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی، تهیه کلیپ از روز برگزاری انتخابات با هدف  سیاه نمایی و کم جلوه دادن مشارکت سیاسی مردم برای شبکه های معاند ، بازداشت و پرونده آنها در حال رسیدگی می باشد.

وی با بیان اینکه شمارش آرائ در استان با حضور نماینده هایی از دادگستری انجام شد، بیان داشت: به منظور هماهنگی در برگزاری انتخابات، ٩٤ جلسه در قالب ستاد پیشگیری از تخلفات با ٤٠٠ مصوبه و ١٣ جلسه مرتبط با فضای مجازی با ٤٨ مصوبه در استان برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.