حجت الاسلام ابوترابی، با اشاره به اهمیت توجه به کلام الله مجید و جاری کردن آموزه‌های در سبک زندگی اظهار کرد: ارایه پاسخ‌های قرآنی سیره امام رضا(ع) در گفت‌وگو با مردم بود.

ارایه پاسخ‌های قرآنی سیره امام رضا(ع) در گفت‌وگو با مردم بود

  

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ابوترابی  با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: آن حضرت می‌فرماید: «اَلْقُرْآنُ کَلامُ اللهِ لاتَتَجَاوَزُوهُ وَلاتَطْلُبُوا الْهُدَی فِی غَیْرِهِ فَتَضِلُّوا» ( بندگان خدا، کلام خدا را جدی بگیرید و از حد و مرز ارشادی کلام الهی، تدعی نکنید و هدایت به سمت سعادت را در قرآن بجویید که در غیر این صورت، نتیجه ای جز انحراف از مسیر حق نخواهید یافت).

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه منش امام رضا(ع) این بود که هر سه روز، یک ختم قرآ« داشت افزود: آن حضرت با تامل و توجه، آیات را تلاوت می کرد. بنابراین با تاسی به سیره آن حضرت هر شخصی به تناسب حال و احوال و توان خویش باید به قرائت قرآن بپردازد اما اصل تلاوت روزمره را باید جدی گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: مورخان و راویان نقل کردند که سوالی نبود که از امام رضا(ع) پرسیده شود و آن حضرت با قرآن، پاسخ آن را ندهد هرچند که آن امام همام، قرآن ناطق بود اما به قرآن مکتوب تا این حد، اهتمام داشت و پاسخ ها را با استناد به کلام وحی می داد.

مدیر حوزه علیمه مازندران اظهار کرد: در شرح حال سیره هشتمین امام شیعیان آمده است که قبل از خواب نیز آیاتی از کلام الله مجید را قرائت می کرد و اهتمام اش بر این بود که با تلاوت قرآن انس بگیرد.

حجت الاسلام ابوترابی ابراز کرد: تلاوت قرآن نباید به زمان، مکان، ایام و حالات ویژه محدود شود؛  معجزه پیامبر خاتم تا آن حد، عظمت دارد که در هر فرصت و مناسبت و در زندگی روزمره باید از آن بهره جست و سبک و منش و در مباحث آموزشی، محیط دوستان و خانواده باید نقش های مختلف قرآن را عملیاتی کنیم.

وی اظهار کرد: در تاریخ آمده که مامون در جمعی، علمای مختلف را گرد هم آورد و امام رضا(ع) تا آنجا که اقتضا می کرد از شواهد قرآنی و بیانات الهی برای پاسخگویی، استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی بیان کرد: ما باید به عنوان محب و شیعه مولا امام امام رضا هر چه بیشتر با قرآن، انس بگیریم و در عمل، عامِل باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.