حجت الاسلام دعایی، با بیان اینکه نقطه آرمانی دهه کرامت آشنایی با سبک زندگی تمدن‌ساز رضوی است، گفت: این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه سبک زندگی رضوی در جای جای زندگی فردی و اجتماعی ما متبلور شود.

آشنایی با سبک زندگی تمدن‌ساز رضوی نقطه آرمانی دهه کرامت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، حجت‌الاسلام سید محمد محسن دعایی، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: آن حضرت فرمود: «در ایام زندگی شما، خداوند اوقات و فرصت‌های مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد، بکوشید از آن فرصت‌ها استفاده کنید»؛ دین اسلام دین فرصت‌ها و تعالی بخشی است و همه مسلمانان برای بهره‌مندی از موقعیت‌های زمانی و مکانی، باید به شکل فعال وارد صحنه شوند. یکی از این مناسبت‌ها و فرصت‌ها، دهه کرامت است. یعنی بازه زمانی ولادت دو امامزاده عظیم الشأن که یکی در افق عصمت و دیگری در نهایت رأفت است.

مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام افزود: ائمه (ع) خزائن علم الهی و ابواب علم و رحمت خدا هستند، اما فقط امام رضا (ع) به لقب عالم آل محمد (ص) و امام رئوف ملقب شده است. چه مناسبتی از این زیباتر که در این ده روز، شیعیان مکتب امامت و ولایتِ ناب، برای جشن و سرور خود برنامه‌ریزی داشته باشند. امروز به برکت این نامگذاری سال‌هاست که داخل و خارج از کشور پر از نور شده و تشعشع این نور آنچنان جهان افروز است که پرتو آن را در اقصی نقاط عالم نیز مشاهده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از مباحث خود به برنامه «زیر سایه خورشید» اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اثرگذار این دهه، برنامه زیر سایه خورشید است که خادمان امام رضا (ع) در داخل و خارج از کشور نور رحمت، مهربانی و سبک زندگی رضوی را ترویج کرده و باعث گره‌گشایی‌های جسمی، روحی، قلبی و معنوی می‌شوند. خوب است ما نیز از این فرصت استفاده کرده و به افرادی که پایه‌گذار این نامگذاری هوشمندانه و حکیمانه بودند تبریک عرض کرده و برای شبکه خادمان این دهه مبارک آرزوی توفیق مضاعف داشته باشیم.

مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام یادآور شد: مکتب ناب شیعه علوی و رضوی از این ظرفیت به بهترین شکل برای اشاعه توحید حقیقی که با ولایت قرین است استفاده کرده و باعث گسترش و جاذبه بیکران مکتب امامت و ولایت در کره زمین می‌شود. انتظار این است که سال به سال برنامه‌ریزی بیشتری برای پربارتر کردن برنامه‌های دهه کرامت توسط مسئولین امر و عاشقان این مکتب پیش بینی شده و خلاقیت‌های همه جانبه‌ای برای توسعه ظرفیت‌های مادی و معنوی این موقعیت ناب به وجود بیاید تا بتوانیم به نقطه آرمانی نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام دعایی افزود: نقطه آرمانی دهه کرامت آشنایی با سبک زندگی تمدن ساز رضوی است. انتظار این است که جامعه ما رنگ و بوی امام رضا (ع) داشته باشد اما این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه سبک زندگی رضوی در جای جای زندگی فردی و اجتماعی ما متبلور شود. روابط فردی، اجتماعی، آئین خویشاوندی، همسایه‌داری، دوستی و همنشینی، ازدواج‌ها، کسب و کارها، تعاملات خانوادگی، تعاملات سیاسی، دشمن شناسی، هوشمندی در مقابل فتنه‌ها و نفاق و… همه رنگ و بوی رضوی گرفته و به سمت و سوی امام رضا (ع) سوق پیدا کند. خدای متعال چنین ظرفیتی را در کشور ما به امانت گذاشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.