معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در ۱۵ هفته ای که از بازدید استاندار از واحدهای تولیدی مشکل دار استان طی برنامه "یکشنبه های پشتیبانی و مانع زدایی" از تولید می‌گذرد ۴۰ درصد از واحدها مشکل تامین مالی، استمهال وام و کمبود سرمایه در گردش داشته اند.

مشکل ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی خراسان رضوی مالی است

به گزارش قدس آنلاین،مرتضی اشرفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی چناران  افزود: از ابتدای اجرای برنامه "یکشنبه های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید" تاکنون از ۴۰ واحد تولیدی در استان بازدید شده است و در این برنامه ها در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی که قابل حل در استان است، تصمیم گیری می شود و مشکلاتی که در داخل استان قابل حل نیست و نیاز به پیگیری از مرکز کشور دارد توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شخص استاندار تا حصول نتیجه لازم پیگیری می شود.

وی ادامه داد: پس از این که بخش اعظم مشکلات واحدهای تولیدی کمبود منابع مالی تشخیص داده شد برنامه خوب تامین مالی ارایه شده توسط شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی که با کمک اداره کل امور اقتصادی و دارایی تنظیم شده بود در ستاد راهبردی "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید" به ریاست استاندار به تصویب رسید و به بانکها ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی که در کشور وجود دارد باید بتوان با تزریق به موقع منابع، موجبات فعالیت واحدهای تولیدی و رونق آنها را در سالی که مزین به نام حمایت از تولید است فراهم کرد.

اشرفی همچنین به تشریح مشکلات سه واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی چناران که امروز مورد بازدید قرار گرفت پرداخت و افزود: واحد تولیدی نخست که از آن بازدید شد، ریخته گری در حال ساختی بود که مشکل تامین برق داشت که این مشکل از طریق رایزنی با شرکت برق منطقه ای خراسان و شهرستان چناران بررسی و قول مساعدت داده شد که ظرف سه هفته آینده برق این واحد تامین و وارد مدار تولید شود.

وی ادامه داد: واحد تولیدی دوم که از آن بازدید شد، کارتن سازی بود که سرمایه گذار آن به منظور تکمیل زنجیره تولید در این واحد، درصدد راه اندازی خط تولیدی کاغذ بود که نیاز به ۳۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش داشت و مقرر شد میزان تسهیلات مورد نیاز این واحد کارتن سازی از طریق بانک ملی تامین شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکل واحد سومی که امروز مورد بازدید قرار گرفت گفت: این واحد، ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار لامپ ال.ای.دی در ماه را دارد و از همه ماشین آلات لازم برای به راه انداختن خط تولید خود برخوردار است اما نیازمند ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش است.

برنامه "یکشنبه های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید" از ابتدای امسال در راستای تحقق شعار سال اجرا شده و در این برنامه یکشنبه های هر هفته استاندار خراسان رضوی به همراه مدیران دستگاه های اجرایی دست اندرکار به واحدهای تولیدی مشکل دار سر زده و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و دستورات لازم برای رفع آنها را صادر می کند مدیران هم موظف به اجرا و پیگیری دستورات برای حل مشکلات واحدها می شوند.

اشرفی بیان کرد: برای حل مشکل واحد مزبور دستورات لازم به مدیر بانک داده شود تا هر چه سریعتر بتوان مشکلات مالی آن را حل و واحد را وارد چرخه تولید و اشتغالزایی برای مردم کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.