در سه سال گذشته جمعا نام ۱۰۳ ورزشکار ایرانی در لیست محرومان ناشی از مصرف مواد ممنوعه اعلام شد که از این تعداد صرفا برای چهار نفر توبیخ کتبی و برای ۹۹ نفر دیگر به تناسب از شش ماه تا چهار سال، محرومیت قطعی صادر شده است.

۹۹ محرومیت دوپینگ برای ورزش ایران در ۳ سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی به ترتیب ۳۶، ۵۵ و هشت ورزشکار ایرانی به دلیل مصرف مواد ممنوعه مشمول محرومیت ناشی از دوپینگ شدند که کمترین میزان محرومیت قطعی برای این افراد شش ماه و بیشترین مدت محرومیت چهار سال در نظر گرفته شد. در عین حال محرومیت برخی از این افراد در حال حاضر به پایان رسیده و برخی تا اواخر سال ۱۴۰۳ محروم خواهند بود.

در سال ۲۰۱۸ میلادی و بر اساس فهرست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) ۳۶ نفر مشمول محرومیت قطعی ناشی از دوپینگ شده اند که برای مشاهده نام، مدت زمان محرومیت و پایان محرومیت آن ها می توانید اینجا کلیک کنید. 

در سال ۲۰۱۸، از ۳۶ نفر مشمول محرومیت قطعی ناشی از دوپینگ ۸ نفر مربوط به رشته کشتی، شش نفر وزنه برداری، سه نفر والیبال، پنج نفر قایقرانی، سه نفر فوتبال، چهار نفر دوومیدانی، ۲ نفر دوچرخه سواری، یک نفر پاورلیفتینگ، یک نفر جودو، یک نفر بسکتبال، یک نفر تکواندو و یک نفر نیز مربوط به رشته اسکیت بوده اند. همچین از این ۳۶ نفر، چهار نفر زن بودند.

در سال ۲۰۱۹ میلادی و بر اساس فهرست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) ۵۵ نفر مشمول محرومیت قطعی ناشی از دوپینگ شده اند و برای ۲ نفر نیز توبیخ کتبی در نظر گرفته شده است که برای مشاهده نام، مدت زمان محرومیت و پایان محرومیت آن ها می توانید اینجا کلیک کنید.

در این سال از ۵۵ نفر مشمول محرومیت قطعی ناشی از دوپینگ هفت نفر مربوط به رشته کشتی، ۱۲ نفر وزنه برداری، سه نفر والیبال، ۲ نفر قایقرانی، هشت نفر فوتبال، سه نفر هندبال، ۲ نفر ووشو، چهار نفر دوومیدانی، ۲ نفر پاورلیفتینگ، ۲ نفر تیراندازی، یک نفر بولینگ، ۲ نفر شنا، شش نفر دوچرخه سواری، یک نفر پارا-دوومیدانی بوده اند. همچنین از این ۵۵ نفر ۲ نفر زن و سه نفر دیگر نیز زیر سن قانونی بودند که از انتشار هویت آن ها در لیست اعلامی خودداری شد.

در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز و بر اساس فهرست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) هشت نفر مشمول محرومیت قطعی ناشی از دوپینگ شده اند و برای ۲ نفر نیز توبیخ کتبی در نظر گرفته شده است که برای مشاهده نام، مدت زمان محرومیت و پایان محرومیت آن ها می توانید اینجا کلیک کنید.

در این سال نیز از هشت نفر مشمول محرومیت قطعی ناشی از دوپینگ، چهار نفر مربوط به رشته کشتی، ۲ نفر وزنه برداری، یک نفر فوتبال و یک نفر هندبال بوده اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.