۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 757807

مردم باز هم فراتر از انتظارها ظاهر شدند؛ ملت ایران باوجود ضعف مفرط مدیریت اجرایی و حجم بالای نارضایتی‌های عمومی نشان دادند برخلاف اشتباهات محاسباتی دشمنان، در دفاع از کشور پای کارند. ملت سنگ تمام را گذاشت و اکنون رئیس جمهور منتخب با پشتوانه یک رأی مطلوب، باید به گونه ای عمل کند که ۵۱ درصد ناراضی را راضی کند. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که امروز نخستین نشست خبری خود را با خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می کند، وارث ابربحران هایی است که جز با توجه مداوم به چهار عنصر هرگز نخواهد توانست از سد آن‌ها بگذرد.

۱.آرامش: تزریق آرامش به کشور مهم‌ترین نیاز کوتاه‌مدت کشور برای جلوگیری از بالفعل شدن تهدیدهای امنیتی بالقوه و تنش‌های سیاسی داخلی و خارجی است. مشی رئیس جمهور منتخب در مبارزات انتخاباتی و واکنش جریان اجتماعی هوادار وی پس از پیروزی در انتخابات به خوبی این مسئله را مدیریت کرده است.

۲.ایجاد و تقویت انسجام ملی: به طور طبیعی فصل انتخابات، فصل ایجاد دوقطبی، مرزبندی، غیریت سازی و حتی ایجاد کینه و نقار در بین هواداران نامزدهای منتخب است. به ویژه در این انتخابات که به تصریح رهبر انقلاب، دشمن برنامه مشخصی برای درگیر کردن هواداران نامزدها داشت. رئیس جدید دولت باید اثبات کند واقعاً رئیس جمهور همه مردم است؛ چه آن‌ها که به وی رأی داده اند، چه آن‌ها که به رقبای وی رأی داده اند و چه کسانی که اصلاً رأی نداده اند. البته این مسئله باید در تمام دوران چهار ساله دولت سیزدهم ادامه یابد که ان‌شاء‌الله با شناختی که از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی هست این مهم، شدنی است. 

۳.دخیل کردن همه ظرفیت‌ها در اداره کشور: اصلی‌ترین دغدغه رئیس‌جمهور منتخب در این روزها، چینش کابینه‌ای قوی و کارآمد است. در این مسیر رئیس دولت سیزدهم باید توجه کند که حجم مشکلات ساختاری، اقتصادی و اداری به قدری است که یک جناح و یک سلیقه نمی‌تواند از پس حل آن برآید. در ابتدای دولت‌های مختلف، رهبر انقلاب به صورت‌های گوناگونی به رؤسای جمهور جدید توصیه کرده‌اند از نیروهای کارآمد دولت قبل نیز استفاده شود. اگر دولت سیزدهم به معنای واقعی کلمه فراجناحی باشد و بتواند به تبع استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی [حتی چهره‌های جریان اصلاح‌طلب]، عموم مردم را هم در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی وارد کند، می توان امیدوار بود که دولت جدید در حل معضلات مختلف

موفق باشد.

۴.پرهیز از حاشیه‌سازی و تمرکز بر کار: تمرکز بر مشکلات کشور و انتخاب دقیق ترین و سریع ترین راه حل ها برای رفع آن، مهم‌ترین اقدامی است که باید در دستور رئیس جمهور منتخب قرار گیرد. مردم از رئیس جمهور جدید توقع انجام اقدام‌هایی ضربتی و کوتاه مدت دارند. نامزدهای این انتخابات برای مشکلات کشور راه‌حل‌ها، پیشنهادها و برنامه‌های مختلفی داشتند که باید ضمن آسیب شناسی این طرح ها، مقدمات اجرای طرح‌های فوری را تا روز در دست گرفتن دولت انجام گیرد؛ چرا که واقعاً فرصتی برای هدر دادن نیست! مافیایی که در گلوگاه‌های گوناگون کشور رخنه کرده و طبعاً با روی کار آمدن حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تمام تلاش خود را برای زمین زدن دولت جدید خواهد کرد، دارای بازوهای قدرتمندی در فضای مجازی و رسانه‌ای است که برخی شبه‌رسانه‌های زرد داخلی از جمله آن هستند. در این میان سمِ مهلک دولت سیزدهم، درگیر شدن با حاشیه‌های این رسانه ها به جای انجام امور اصلی است. انرژی دولت تماماً باید صرف حل مشکلات و ارائه گزارش صادقانه این تلاش ها به مردم شود. مردم خود بهترین قاضی هستند، چنان که در انتخابات ۲۸ خرداد بهترین بودند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلبل ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    آقای رئیسی سهمیه بنزین 1500تومانی رو 50 لیتر افزایش بدید من بچه مدرسه ای دارم
  • داود ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    نان خوارک مردم شده سهمیه ارد نانوایان را افزایش دهید واز صادرات محسول ارد جلوگی نماید تا از خشکسالی عبور کنیم