مقام‌های غربی اعلام کردند که مذاکرات وین نمی‌تواند بدون پایان و سرانجام باشد، سخت ترین مسائل در این مذاکرات هنوز حل و فصل نشده است.

مسئولان غربی: مذاکرات وین نمی‌تواند بدون پایان و سرانجام باشد

قدس آنلاین: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، مقام های غربی هشدار داده‌اند که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای نمی‌تواند به طور نامحدود و بدون سرانجام ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران از آوریل تاکنون در شهر وین آغاز شده است تا تهران و واشنگتن بار دیگر به تعهدات خود در چارچوب برجام بازگردند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال 2018 میلادی به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم های شدیدی را علیه تهران اعمال کرده است.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران، 2 دیپلمات غربی اعلام کردند حدود 10 روز مذاکرات وین متوقف خواهد شد.

مقام‌های ایرانی و غربی گفته‌اند که انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید، موجب تغییر موضع ایران در مذاکرات نخواهد شد.

رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی، مدعی شد: هر چه ایران بیشتر توافق هسته‌ای را نقض کرده و مواد اتمی تولید کند، احیای این توافق سخت‌تر خواهد شد. همان طور که قبلا نیز تاکید کردیم، زمان به نفع هیچ کسی نیست. این مذاکرات نمی‌تواند بدون پایان و سرانجام باشد. سخت ترین مسائل در این مذاکرات هنوز حل و فصل نشده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفته است که برای نهایی شدن مذاکرات وین هنوز راه طولانی در پیش است که موضوعات مهمی مثل تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای ایران هنوز باقی مانده است.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه 22 خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در گزارشی نوشت که تهران در مذاکرات وین از آمریکا درخواست ضمانت کتبی عدم خروج مجدد واشنگتن از برجام را خواسته که دولت بایدن از ارائه این ضمانتنامه عاجز است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.