یک مقام سابق آمریکا در آژانس امنیت ملی اعلام کرد در نشست اخیر ژنو میان روسای جمهور روسیه و آمریکا، پوتین پیروز میدان شد.

یک مقام آمریکایی: پوتین در نشست اخیر ژنو در مقابل بایدن پیروز شد

قدس آنلاین: فیونا هیل، عضو سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: صرف نشستن پوتین در کنار بایدن در نشست ژنو در کنار تمام اختلاف‌هایی که آمریکا در سال‌های اخیر با روسیه دارد یک پیروزی مهم برای پوتین رقم زد.

وی اظهار کرد: این دیدار قطعا نتایجی خواهد داشت که در آینده بیشتر مشخص می‌شود، مسلماً پوتین این نشست را بی نتیجه رها نخواهد کرد. پوتین در این نشست به دنبال اتفاق خاصی نبود. به نظر من خارج شدن از این نشست بدون هیچ آسیب و انتقاد جدی تنها چیزی بود که رییس جمهور روسیه به دنبال آن بود و در نهایت به آن هم رسید.

فیونا هیل که پیشتر مشاور ترامپ در امور روسیه هم بوده، افزود: بسیار مشتاقم تا ببینم در هفته‌های آینده این دیدار می‌تواند منجر به گفتگوهای جدی در زمینه سایبری و هکرها هم می شود یا خیر.

این مقام آمریکایی اهمیت حملات سایبری و اختلافات بر سر این موضوع میان آمریکا و روسیه را بیشتر از گسترش سلاح‌های هسته‌ای در حال حاضر دانست.

هیل ادامه داد: معتقدم مقامات آمریکایی باید به یک توافقنامه جامع در زمینه امنیت سایبری با روسیه برسند. تا زمانی که این توافقنامه حاصل نشود مشکلات و اختلافات در این زمینه پا برجا خواهد بود.

پوتین در نشست خبری خود پس از دیدار با رییس جمهور آمریکا گفته بود موضوع امنیت سایبری یکی از اولویت‌های روسیه در دیدار با بایدن بوده است و باید به دنبال یک توافقنامه جامع در این زمینه بود.

در یک نظرسنجی که اخیراً توسط مجله اکونومیست انجام شده مشخص شد پوتین در بین جمهوری خواهان آمریکا از جو بایدن محبوبتر است. بسیاری از تحلیلگران هم معتقدند ولادیمیر پوتین در نشست اخیر خود در ژنو با رییس جمهور آمریکا از موضع قوی تری وارد گفتگو شده بود و از این لحاظ توانست امتیازهایی به دست آورد که نتایج آن در آینده بیشتر مشخص می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.