سید ناصر حسینی‌پور می‌گوید: در حوزه ادبیات یک اتاق فکر بیرون از مجلس تشکیل خواهم داد و همان طرح‌ها و برنامه‌هایی که قرار است در مجلس پیگیری شود را از طریق این اتاق فکر بررسی خواهیم کرد و دوستانی که در این جمع حضور دارند راهبردها را به من پیشنهاد می‌دهند و به عنوان یک نماینده در مجلس آن را پیگیری می‌کنم که قطعاً می‌تواند اثربخش باشد.

بار مظلومیت ادبیات مقاومت را خودم به دوش می‌کشم/تشکیل اتاق فکر برای پیگیری مطالبات نشر و ادبیات

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، سید ناصر حسینی‌پور که نامی آشنا در حوزه ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است، در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم، به عنوان منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از سوی مردم برگزیده شد. وی از یادگاران دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» است؛ او که حالا به نمایندگی از مردم شهرش به مجلس راه پیدا کرده می‌گوید با فرصت خوبی برای حمایت از ادبیات به ویژه ادبیات دفاع مقدس روبه‌روست که در کنار حل و فصل دغدغه‌های مردم باید به آن نیز به جد پرداخته شود.

حسینی‌پور جانشین غلامرضا تاجگردون در حوزه انتخابیه گچساران و باشت است که با رأی منفی نمایندگان مجلس به اعتبارنامه‌اش در دوره اخیر روبه‌رو شد. وی از نیروهای سرشناس جریان انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد و برادر سیدقدرت‌الله حسینی نماینده دوره هشتم مجلس از همین حوزه انتخابیه است.

وی در واکنش به حضورش به عنوان یک نویسنده در مجلس و پیگیری برنامه‌های خود می‌گوید: به عنوان کسی که یک کتاب خودنوشت دارد و توانسته تقدیر و تقریظ مقام معظم رهبری را بدست بیاورد این را عنوان می‌کنم که توانسته‌ام سیل عظیم کتابخوانان را در کشور با خود همراه کنم، این کتاب ترجمه شود و نهایتاً در حوزه ادبیات بازداشتگاهی که همان ادبیات بدون مرز است این میل و انگیزه را در افراد دیگری هم به وجود بیاورم تا آنها هم بنویسند. ضمن این که بسیاری از کتاب‌هایی که امروز در حوزه ادبیات مقاومت منتشر شدند پس از کتاب من به رشته تحریر درآمدند.

حسینی‌پور ادامه می‌دهد: به عنوان کسی که نویسنده است و با این حوزه در کشور نام گرفته و دیده شده معتقدم جای حمایت از ادبیات مقاومت، جایگاه کتاب، انتشارات و ناشرانی‌ که در حوزه ترویج و بسط فرهنگ دفاع مقدس فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند در کشور اثرگذار باشند بسیار خالی است و بار این را مظلومیت را باید خودم به دوش بکشم. زیرا نمایندگان دچار روزمرگی‌های کمیسیون‌های مربوط به حوزه انتخابیه خودشان هستند و ممکن است از دیگر الویت بندی‌هایشان غافل شوند.

وی با ابزار امیدواری در حمایت از ادبیات و ادبیات مقاومت، حوزه نشر و ترویج کتاب ادامه داد: من به عنوان نماینده‌ای که مورد لطف و عنایت مردم است، این موارد را پیگیری خواهم کرد و تمام سعی‌ام بر این است به این بحث الویت داده شود و دیدگاه همکاران خود را به این سمت معطوف می‌کنم و در کمیسیون‌های مختلف و با ارتباطاتی که وجود دارد کاری کنم که این حوزه بهتر دیده شود.

این نویسنده با اشاره به برنامه‌های خود می‌گوید: در حوزه ادبیات یک اتاق فکر بیرون از مجلس تشکیل خواهم داد و همان طرح‌ها و برنامه‌هایی را که قرار است در مجلس پیگیری شود، از طریق این اتاق فکر بررسی خواهیم کرد و دوستانی که در این جمع حضور دارند راهبردها را به من پیشنهاد می‌دهند و به عنوان یک نماینده در مجلس آن را پیگیری می‌کنم که قطعاً می‌تواند اثربخش باشد و به نتیجه برسد.

به گفته حسینی‌پور؛ مقام معظم رهبری بر اهمیت ادبیات مقاومت، سبک زندگی و مدیریت جهادی تاکید بسیار دارند و یکی از نسخه‌های عملی مدیریت جهادی بهره‌گیری از ادبیات مقاومت است که می‌توان این مدیریت را از دل خاطرات بیرون آورد و میدانی کرد تا دیروز و امروز را به هم متصل کنیم و به نظرم در دوران حکمرانی آقای رییسی این مهم عملی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.