سقوط تعدادی از مناطق مرزی افغانستان با تاجیکستان توسط گروههای افراطی و تروریستی نگرانی هایی در رابطه با احتمال پناهندگی بخشی از جمعیت این مناطق برای مقامات تاجیک بوجود آورده است.

 نگرانی مقامات بدخشان تاجیکستان از وخامت اوضاع در مناطق مرزی افغانستان

قدس آنلاین: در استان بدخشان تاجیکستان در رابطه با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان نشست نهادهای امنیتی و انتظامی برگزار شد.

در این نشست وضعیت ناپایدار امنیتی افغانستان و تاثیر آن بر مناطق همسایه و از جمله استان بدخشان تاجیکستان و احتمال پناهندگی تعدادی از جمعیت نواحی این کشور همسایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«یادگار فیض اف» استاندار بدخشان حفظ امنیت کشور در صورت وقوع موارد نقض مرز از طرف افغانستان را هدف مهم خواند و بر ضرورت تقویت پایگاه مادی، فنی و کادر متخصص در نواحی هم مرز با افغانستان تاکید کرد.

وی همچنین تعیین مناطق امن، ذخیره سوخت، مواد غذایی، پوشاک و وسایل حمل و نقل در صورت پذیرش پناهندگان از کشور همسایه را مهم عنوان کرد.

استاندار بدخشان تاجیکستان تحکیم همکاری‌های میان مرزبانان تاجیک و افغان در شرایط کنونی را امری لازم دانست.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که وضعیت مناطق افغانستان هم مرز با استان بدخشان تاجیکستان وخیم است و گروه‌های افراطی بخش‌های از این مناطق را تحت تسلط خود قرار داده‌اند که این موضوع موجب نگرانی‌های همسایه‌های افغانستان شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.