همزمان با تشدید فشارها علیه فعالیت‌های حامیان گروه‌های مقاومت اسلامی در غرب، پارلمان فدرال آلمان در نظر دارد که ممنوعیت اهتزاز پرچم حماس در اماکن عمومی این کشور را تصویب کند.

 ادامه خوش‌رقصی‌ برلین برای تل‌آویو؛ آلمان اهتزاز پرچم حماس را ممنوع می‌کند

قدس آنلاین: با گذشت بیش از یک سال از اقدام برلین در «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان، خبرها حکایت از این دارد که پارلمان فدرال آلمان به دنبال منع کردن اهتزاز پرچم حماس در این کشور است.

مقام‌های آلمان در پاسخ به افزایش حمایت‌ افکار عمومی این کشور از فلسطینیان و برگزاری چند تظاهرات در شهرهای بزرگ آلمان علیه جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی با نوار غزه، درصدد ممنوع کردن اهتزاز پرچم حماس در اماکن عمومی آلمان هستند.

رسانه‌های خبری از قبیل روزنامه آلمانی «ولت آم سونتاگ» گزارش دادند، انتظار می‌رود که این ممنوعیت طی هفته آینده در بوندستاگ (پارلمان فدرال آلمان) به تصویب برسد.

«تورستن فِرِی» یکی از رهبران حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان در دفاع از این اقدام علیه مقاومت فلسطین، حماس را تروریستی خواند و خواستار دفاع از «شهروندان یهودی» شد.

او به این روزنامه گفت: «ما نمی‌خواهیم پرچم‌های سازمان‌های تروریستی در خاک آلمان به اهتزاز در بیایند. تصویب (ممنوع کردن اهتزاز پرچم حماس در اماکن عمومی آلمان) به طور واضح نشاندهنده حمایت از شهروندان یهودی‌مان است».

تحرکات تازه برلین برای تشدید ضدیت با گروه‌های مقاومت اسلامی در شرایطی انجام شده که در جریان جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه و همزمان با افزایش حمایت افکار عمومی کشورهای مختلف جهان از فلسطینیان، در بزرگ‌ترین شهرهای آلمان تظاهرات حمایت از فلسطین و در مخالفت با صهیونیست‌ها برگزار شد.

مقام‌های آلمان سابقه طولانی در انجام اقدامات علیه گروه‌های مقاومت اسلامی به منظور جلب حمایت و خشنودی رژیم صهیونیستی را در کارنامه خودشان دارند.

یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بود که وزارت کشور آلمان حزب‌الله لبنان را یک «سازمان تروریستی» خواند و اعلام کرد، فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.