عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از نگاه امام رضا (ع) خانواده یکی از رکن های اصلی جامعه است که سلامت ان در حوزه های مختلف ریشه در تربیت صحیح فرزندان دارد.

 تربیت صحیح فرزندان ریشه سلامت خانواده در فرهنگ و سیره رضوی

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: فرهنگ و سیره رضوی به عنوای یک الگوی قوی و معیار باید مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) توجه ویژه ای به موضوع خانواده داشته اند ، تصریح کرد: در مدت تبعید و زندانی بودن امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع) سرپرستی خانواده را برعهده داشتند، از طرفی بنا برنقل تاریخ ، خانواده امام موسی کاظم (ع) بسیار پرجمعیت بوده و این امام (ع) بالغ بر ۳۰فرزند پسر و دختر داشته اند. از این رو امام رضا(ع) خود را مکلف می دید از عایله پدر بزرگوار با کمال محبت، صبر و تواضع مراقبت و سرپرستی کند و حتی در تاریخ نقل است که در هنگام شب ، بستر خود را در ورودی خانه به منظور مراقبت از سایر اعضای خانواده پهن می کرد.

وی افزود: از نگاه امام رضا (ع) خانواده یکی از رکن های اصلی جامعه است که سلامت ان در حوزه ها ی مختلف ریشه در تربیت صحیح فرزندان دارد، بنابراین در شرایط فعلی خانواده ها باید به سیره فرهنگ رضوی  و روایات این امام در مورد تربیت فرزندان توجه جدی داشته باشند زیرا فرزندان امروز ، پدر و مادر های خانواده های نسل های اینده هستند که تربیت صحیح و منطبق بر آموزه های رضوی نقش به سزایی در استحکام بنیاد خانواده قوی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی بیان داشت: امام رضا (ع) همچنین سفارش زیادی برای کسب رزق و روزی حلال برای خانواده داشته و سفارش کرده اند که اگر مرد یک خانواده دارای توان مالی باشد نباید نسبت به اعضای خانواده سخت گیری کند.

وی با بیان اینکه از نگاه امام مهربانی ها عفو ، گذشت و صبر  پایه‌های یک زندگی را محکم تر می کند، افزود: امام رضا (ع) در مورد ازدواج و ملاک و معیار یک همسر خوب نیز روایت های زیادی را نقل کرده   و مهمترین آنها را داشتن ایمان و اخلاق نیکو عنوان کرده اند.

ایت الله عالمی ادامه داد: از جمله موارد دیگری که امام هشتم (ع) در موضوع خانواده تاکید زیادی بر آن داشته اند می توان به قناعت، احترام به یکدیگربویژه در حضور دیگران، محبت و مهربانی اعضای خانواده ، صله رحم ، آراستگی و نظم ، حفظ حریم خانواده و مسئولیت پذیری اعضای خانواده اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.