رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خوشبختانه شهر بر مدار توسعه و سازندگی قرار دارد و شورای پنجم آمادگی دارد تمام تجربیات، دغدغه‌ها و برنامه‌های پیش رو و آنچه رخ داده و باید رخ بدهد در اختیار نمایندگان جدید قرار دهیم.

شورای شهر مشهد برای انتقال تجارب به شورای منتخب اعلام آمادگی کرد/ گلایه کنایه آمیز رییس شورای شهر از کلایی

به گزارش قدس آنلابن، محمدرضا حیدری در ابتدای صد وسی و چهارمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمام فراز و نشیب‌های آن برگزار شد، انتخاب آیت الله رئیسی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: تجربه ما در دوره حضور ایشان در تولیت آستان قدس رضوی توأم با تدبیر و درایت و کمک ایشان به مدیریت شهری بود. خیلی از مشکلات در دوره حضور آقای رئیسی با کمک و مشاوره ایشان حل شد و برای ایشان آرزوی موفقیت و تحقق وعده‌ها و برنامه‌هایشان در کرسی ریاست جمهوری داریم. برای منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر مقدس نیز آرزوی موفقیت و بهروزی داریم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شهر بر مدار توسعه و سازندگی قرار دارد، اعلام کرد: شورای پنجم آمادگی دارد تمام تجربیات، دغدغه‌ها و برنامه‌های پیش رو و آنچه رخ داده و باید رخ بدهد در اختیار نمایندگان جدید قرار دهیم. تشکر و قدردانی فراوان داریم از اعضای فعلی شورا که در شرایط زمانی کوتاه و نابرابر و سخت وارد عرصه رقابت شده و تلاش خود را به کار بستند. همچنین برای آقای دکتر صاحبی، همکار شورای فعلی که منتخب شورای ششم هستند آرزوی موفقیت داریم.

وی با بیان اینکه فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اقدامات عمرانی و توسعه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در درون شورا انجام می‌شود، ادامه داد: آنچه به طور کلی در حوزه مدیریت شهری اتفاق می‌افتد بر اساس اختیارات و تکالیف قانونی از مسیر شورا است. برنامه عملیاتی ۴ ساله و بودجه سالانه که مبتنی بر برنامه عملیاتی نوشته می شود شرایط تعیین اولویت‌های پروژه را مشخص می‌کند و باید توجه داشت که بخشی از پروژه ها از دل تعاملات اعضای شورا با مردم بیرون می آید.

حیدری متذکر شد: بسیاری از پروژه‌های شاخص شهری محصول تعاملات اعضای شورا با دستگاه‌ها و نهادهای بالادستی و یا مردم بوده است. به عنوان نمونه پروژه ۱۰۰ هکتاری شهرک شهید باهنر در دیدار اعضای شورا با تولیت محترم آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مروی و بر اساس پیشنهاد اعضا و بررسی و موافقت ایشان به وقوع پیوست. پارک اردیبهشت، تقاطع غیر همسطح مصلی، اتصال ابوطالب شمالی و جنوبی و پروژه‌های از این دست به خواست مردم بوده و از این مسیر کلید خورده است.

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه  آنچه از بدنه شهرداری نیز می‌آید باید از مسیر شورا عبور کرده و پس از تصویب، بودجه‌های لازم را فراهم کند و در برنامه اجرایی قرار گیرد، گفت: تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در شورا و اجرا در شهرداری انجام می شود. ترکیب و نوع تعامل این دو بخش اتفاقات مبارکی را رقم زده است.

رئیس شورای شهر مشهد با ذکر  این مطلب که در روزهای پایانی شورای پنجم برخی می‌خواهند بدانند حال شورا چگونه است، عنوان کرد: حال شورا خوب است زیرا شهر امام رضا(ع) را آبادتر کردیم و پاک و زیبا تحویل می‌دهیم. حال شورا خوب است چون این دوره در شرایطی پایان یافت که اکثریت پروژه‌های پیش‌بینی شده به پایان رسیده و یا در روزهای آتی پایان خواهد یافت. حال شورا خوب است چراکه رویکرد انسان‌محوری در شهر با اجرای پروژه‌های پیاده روسازی، پیاده مداری و خطوط دوچرخه در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ همچنین در این دوره دیوارهای نامهربانی در شهر برچیده شده و پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه قطار شهری فعال است.

وی ادامه داد: حال ما خوب است که توانستیم به شهرداری اجازه دهیم برای رفاه کارکنان عزیزمان و حتی نیروهای خارج از کادر رسمی امکانات رفاهی، درمانی و تکمیل درمان فراهم کند. حالمان خوب است از اینکه وقتی اطراف حرم مطهر قدم می‌زنیم به مانند گذشته دیگر روی خاک و گِل راه نمی‌رویم بلکه خیابان‌ها و ره‌باغ های ایجاد شده رضایت شهروندان و زائرین را فراهم کرده است. اگر به توس و آرامگاه فردوسی سر بزنیم دیگر در مقابل گردشگران و فرهنگ‌دوستان شرمنده نیستیم و کاری در شان و جایگاه فردوسی بزرگ انجام شده است. خوشحالیم و حالمان خوب است که منافع شهر را بر هر چیز ترجیح دادیم. در برابر بدعهدی ها و پیمان شکنی‌ها دم فرو بستیم و حتی از برخی اختیارات خود استفاده نکردیم تا به حرکت عمران و آبادانی شهر لطمه ای وارد نشود.

کنایه رییس شورای شهر به شهردار مشهد

حیدری در ادامه گفت: از بدعهدی‌ها و پیمان شکنی‌ها، حال ما بد است، زیرا برخی مدیران کارآمد از چرخه مدیریت شهری مشهد حذف شدند و افرادی که باید از تمام توان و ظرفیت خود برای دفاع از آنها استفاده می‌‍‌کردند قصور کردند. حال ما بد است چرا که جمعی از جوانان فداکاری که در بدنه شهرداری که برخی تا ۲ سال خدمت کردند عذرشان خواسته شد اما باز کسی از حقوق آنها به طور شایسته دفاع نکرد.

رییس شورای شهر مشهد تصریح کرد: حال ما از عناصری بد است که برای دستیابی به جایگاه قدرت و پست به هر کاری دست می‌زنند. خوب است که متولیان امور بدانند این افراد همان‌گونه که به آرمان‌ها و ارزش‌های اولیه خود پشت کرده‌اند به شما نیز پشت خواهند کرد و افراد قابل اعتمادی نیستند. حال ما بد است از اینکه نتوانستیم به برخی از وعده‌های خود عمل کنیم و از این جهت از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنیم اما در مجموع حال ما خوب است چون توفیق خادمی و نمایندگی مردم را به عهده داشتیم و این افتخار بزرگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.