سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از برپایی جشن سالروز ولادت حضرت رضا (ع) با حضور ۲ هزار عاشق ولایت در شهر مرو قدیم، محل قدمگاه امام هشتم شیعیان خبر داد.

مرو ترکمنستان در زادروز امام رضا (ع) میزبان ۲ هزار عاشق ولایت است

به گزارش قدس آنلاین ؛ غلامعباس ارباب خالص  افزود: این مراسم از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سرکنسولگری و رایزنی فرهنگی کشورمان در مرو، با حضور گروه زیادی از ساکنان مرو و عشق آباد،  مسوولان امور خارجه، استانداری و شهرداری مرو، اعضای آکادمی علوم ترکمنستان و دفاتر ایرانی مستقر  در این کشور همزمان با سالروز ولادت حضرت رضا (ع) روز سه شنبه در مرو برگزار خواهد شد.  
وی بیان کرد: بر اساس اسناد تاریخی، حضرت امام رضا (ع) بعد از هجرت از مدینه و سفر به سوی خراسان بزرگ،  به مدت دو سال در شهر مرو  اقامت داشتند که اکنون این محل به عنوان یک مکان زیارتی مورد توجه شیعیان و علاقه مندان آن حضرت در ترکمنستان قرار دارد.

وی گفت: از سال ۱۳۸۶ هرساله از سوی سفارت ایران در ترکمنستان و با همکاری دولت این کشور،  همزمان با زادروز امام هشتم (ع)، مراسم جشنی در محل اقامت آن بزرگوار در مرو، واقع در ۳۵۰ کیلومتری عشق آباد،  برگزار می شود.
 وی‌ سخنرانی شخصیت های برجسته فرهنگی ترکمنستان و ایران، مدیحه سرایی، نمایش تصاویر برخط از حرم رضوی، اجرای برنامه های فرهنگی، پذیرایی و صرف ناهار را از جمله برنامه های جشن میلاد حضرت رضا در مرو عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.