استاندار خوزستان با اشاره به انتشار شایعاتی درباره ابطال انتخابات شورای شهر اهواز گفت: این مساله مطلقا دروغ محض است و چنین چیزی اصلا وجود ندارد. این مساله حتی به ذهن کسی هم نیامده است.

ابطال انتخابات شورای شهر اهواز دروغ محض است

قدس آنلاین: قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز (۳۱ خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: حضور مردم خوزستان در انتخابات قابل قبول و خوب بود. بر خلاف تحلیل‌های دشمنان نظام، درصد قابل توجهی از مردم پای صندوق‌های رای آمدند و منتخب خود را انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در خوزستان بیان کرد: تقریبا کار شمارش و اعلام اسامی شوراها به اتمام رسیده است و تنها نتیجه شهر اهواز باقی مانده که اعلام نشده است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: برخی‌ها گلایه و شکایتی نسبت به نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا دارند. مهمترین نوع شکایت و گلایه، اعترض و گلایه مدنی است. قانون، راهکار را مشخص کرده و اگر کسی به نتایح معترض است باید بر اساس قانون عمل کند.

استاندار خوزستان گفت: تمهیدات بسیار خوبی پیش از برگزاری انتخابات، در زمان رای‌گیری و حتی در زمان شمارش آرا اندیشیده شده بود تا مشکلی به وجود نیاید. به احتمال فراوان یکی از سالم‌ترین انتخابات در استان خوزستان برگزار شد.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: لیست‌ها و شائبه‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که از مردم استان خوزستان تقاضا دارم به هیچ وجه به این موارد توجه نکنند. این لیست‌ها به هیچ وجه موثق نیستند و حدس و گمان داخلی برخی از افراد هستند.

وی با اشاره به انتشار شایعاتی درباره ابطال انتخابات شورای شهر اهواز گفت: این مساله مطلقا دروغ محض است و چنین چیزی اصلا وجود ندارد. این مساله حتی به ذهن کسی هم نیامده است. انتخابات شهر اهواز به یک گره بر خورده است و این در حالی است که در مقایسه با دوره قبل، وضعیت بسیار بهتر است زیرا اعلام نتایج دوره قبل حدود دو هفته به طول انجامید.

استاندار خوزستان بیان کرد: قرار بود انتخابات شورای شهر اهواز به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و اگر این کار انجام می‌شد، نتایج در مدت یک ساعت اعلام می‌شد اما انتخابات با چند مشکل مواجه شد. یکی از مشکلات این بود که تعدادی از کارت‌های سیستم‌های رای‌گیری به استان خوزستان نرسید و ۳۵۹ کارت کم بود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: از این ۳۵۹ کارت، تعداد عمده‌ای مربوط به شعب اهواز بود. این کارت‌ها ساعت ۷ صبح رسیدند و تا زمانی که بارگذاری شدند، حدودا بعد از ظهر شد و از این رو تعدادی از صندوق‌ها به صورت کامل دستی و برخی نیز تا زمان راه‌اندازی سیستم‌ها دستی شدند.

وی افزود: در اهواز با توجه به گرمای هوا، در حوالی غروب جمعیت در شعب اخذ رای افزایش یافت و بنابراین برای اینکه سرعت رای‌گیری را افزایش دهیم و بتوانیم رای‌گیری را در زمان مشخص‌شده که ساعت ۲ بامداد بود به اتمام برسانیم، با مجوزی که از هیات نظارت مرکز و وزارت کشور دریافت کردیم همزمان رای‌گیری را به صورت دستی و الکترونیکی برگزار کردیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در صندوق‌ها ابتدا شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری انجام شد و صبح نیز شمارش آرای انتخابات شوراها آغاز شد.

وی افزود: در سیستم رای‌گیری مرکز، تنها رای‌گیری الکترونیکی برای اهواز تعریف شده بود و سیستم برنامه دستی باید مجددا برای اهواز تعریف می‌شد. تعریف کردن سیستم و همچنین اختصاص نام کاربری برای ورورد و خروج، تا بعد از ظهر روز گذشته به طول انجامید.

سلیمانی‌دشتکی گفت: تعداد کاربران برای ورود اطلاعات از صبح روز گذشته تا شب، به بیش از ۴۰ کاربر افزایش داده شد تا روند ورود اطلاعات، سرعت بیشتری داشته باشد و از این رو اعلام شد که تا امروز صبح نتایج اعلام می‌شود اما تا امروز صبح با دو مشکل دیگر مواجه شدیم. یکی از مشکلات این بود که سیستم طراحی‌شده بیش از ۴ یا ۵ بار با اشکال مواجه شد و مساله دیگر خستگی کاربران بود که تا ساعت ۴ صبح مشغول به کار بودند و اگر ادامه می‌دادند ممکن بود با خطای انسانی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه نتایج انتخابات شورای شهر اهواز به زودی اعلام می‌شود، افزود: امروز ۲۴ کاربر دیگر به تعداد کاربران گذشته اضافه کردیم و اکنون ۶۴ کاربر در حال ورود اطلاعات هستند. هیچ کسی نمی‌تواند حتی در یک رای دخل و تصرف داشته باشد و مردم نیز مطمئن باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.