منابع یمنی از درگیری‌های شدید در اطراف مأرب و پیشروی نیروهای صنعا خبر داده و اعلام کردند که بسیاری از فرماندهان ائتلاف سعودی و سرکرده‌های القاعده به هلاکت رسیده‌اند و این تلفات نیروهای ریاض، سنگین ترین تلفات از زمان شروع جنگ یمن است.

پیشروی انصارالله به سمت مأرب/ مسلخی که فرماندهان ائتلاف را می‌بلعد

قدس آنلاین: طی روزهای گذشته در جریان نبردهای اطراف شهر مأرب به ویژه غرب و شمال آن 32 فرمانده ائتلاف سعودی به دست نیروهای صنعا به هلاکت رسیده‌اند.

منابع محلی در استان مأرب اعلام کردند که شمال و غرب مأرب به مسلخ نیروهای ائتلاف و تروریست‌های القاعده تبدیل شده است و طی روزهای گذشته بسیاری از سرکرده‌های القاعده و ائتلاف سعودی به خاک افتاده‌اند که این بزرگترین میزان تلفات طی هفت سال از جنگ ائتلاف ریاض علیه یمن محسوب می‌شود.

نیروهای ائتلاف در صحرای «خنجر» در شمال شهر مأرب و سلسله جبال «البلق القبلی» در اطراف سد مأرب طی سه روز گذشته بسیاری از سرکرده‌های بارز خود را از دست داده‌اند.

فهرست فرماندهان کشته شده عبارتند از؛ سرهنگ «معین علی مجرش» جمعی تیپ ششم، سرهنگ «بکر صالح البکیلی» جمعی تیپ 161، سرتیپ «جمیل صبحان» رئیس عملیات تیپ 161 پیاده، «حمد بن سالم مبخوت العراده»،«عبدالمنعم سعید احمد المرادی»، سرهنگ «احمد صالح القح»، سرگرد «خلیفه النویهی» فرمانده گردان، «عمران القاسمی»، «ابراهیم القادری»، «فارس صالح بن حمد الشدادی»، «ربیع صالح الروساء»،«عبدالله صالح زعیزع»،«علی منصور الشاوش»، «وضاح محمد قیص»،«عبدالله حسین عرفج»،«مبارک حمد العصار»، سروان «اسلام علی العزکی»،«بدار صالح زعیزع الشدادی»، «مبخوت صالح جاسر»،«خارف مانع»، «ابراهیم هارون القادری»، سروان «خالد جسار المحبوبی»، «بشار عبدالله الجرادی»،«عبدالله الدوامه الوجیه»، «عبدالله هزاع الصوفی»، «هارون ابراهیم الابی»،«یاسین سعد الغنیمی»، «احمد مساعد الغنیمی المرادی»،«یاسر محمد الغنیمی المرادی»،«عبدالطیف مساعد الغنیمی» و«عبدالمجید سالم الغنیمی».

همچنین بسیاری از سرکرده‌های ائتلاف مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها به شدت وخیم است.

از مهمترین زخمی شدگان

«عبدالرحمن احمد حسین عطیه»، سرگرد «حمید حمود علی الفقیه»، «عبدالله عبده الصلاحی»، سروان «خالد ناجی مبارک حمد جرس» و «هارون خالد غالب شرف».

همچنین حال بسیاری از فرماندهان ائتلاف و سرکرده‌های القاعده نامعلوم و از وضعیت آنها خبری در دست نیست.

هلاکت بیش از 50 فرمانده عالی رتبه طی دو ماه گذشته

طی دو ماه گذشته در جبهه‌های اطراف شهر مأرب 50 فرمانده عالی رتبه از نیروهای ائتلاف به هلاکت رسیده‌اند که در میان آنها دو فرمانده منطقه نظامی، 9 فرمانده تیپ و 11 فرمانده عالی رتبه ستادی و نیز 17 فرمانده گردان به چشم می‌خورند.

در نبردهای حومه مأرب همچنین 17 سرکرده القاعده به هلاکت رسیده‌اند.

ناظران امور افزایش تلفات در میان فرماندهان و سرکرده‌های القاعده را نشان دهنده این دانستند که نیروهای صنعا کنترل اوضاع در اطراف مأرب را در دست دارند.

روند اوضاع نشان دهنده این است که نبرد آزادسازی استان دارای منابع سرشار نفت و گاز یمن روزهای آخر خود را طی می‌کند. نیروهای ائتلاف در شرایط سختی به سر می‌برند و همه محاسبات آنها به هم ریخته شده است و در جبهه‌های شمال و غرب دچار فروپاشی شده اند.

همچنین این حجم از تلفات نشان دهنده اوضاع نابسامان و رخنه نیروهای اطلاعاتی صنعا به داخل صفوف نیروهای ائتلاف و شناسایی سرکرده‌های آنها دارد که به هلاکت این فرماندهان و سرکرده‌ها کمک کرده است.

پیشروی نیروهای صنعا در غرب مأرب

همزمان منابع محلی در استان مأرب از پیشروی نیروهای صنعا در نبردهای سنگینی که در غرب این شهر جریان دارد، خبر دادند.

منابع محلی در استان مأرب گزارش دادند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر آخرین مراکز نیروهای ائتلاف و القاعده در سلسله جبال «البلق القبلی» در کرانه سد مأرب شدند.

این منابع بیان کردند: «حمد بن سالم العراده» از سرکرده‌های ائتلاف به همراه ده‌ها نفر دیگر از نیروهای ائتلاف در نبرد «البلق القبلی» کشته شده‌اند.

منابع یمنی اعلام کردند: درگیری‌ها در حال حاظر میان طرفین در جبهه‌های «وادی نخلا» و منطقه «دش الحقن» در شمال غرب شهر جریان دارد.

اخباری از پیشروی نیروهای صنعا از سمت غرب به سوی مأرب به گوش می‌رسد.

منابع یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی هم اکنون در حال بمباران شدید مناطق «جبال البلق» در غرب شهر مأرب هستند.

این پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو روز پس از حملات شکست خورده ائتلاف و القاعده به نیروهای صنعا در سلسله جبال «البلق القبلی» است که طی آن تلفات و خسارات سنگین به آنها وارد شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.