معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از تولید مجموعه «مسیر رضوان» و رونمایی از این محتوای رادیویی همزمان با میلاد امام رضا (ع) خبر داد.

تولید نمایش رادیویی «مسیر رضوان»

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  شهرداری مشهد، نرگس شالچیان در این رابطه بیان کرد: جمع‌آوری محتوا، تنظیم و تولید این پادکست‌ها از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و این مجموعه ارزشمند با هدف نمایش ارزش والای هجرت تاریخی- سیاسی امام رضا از مدینه به مرو تولید شده و می‌خواهیم از این طریق به بررسی ابعاد دیگر این واقعه، نظیر ارتباطات اجتماعی آن حضرت به تناسب شرایط زمان و مکان ، الگوی رفتاری آن حضرت برای مبلغان و مردم بپردازیم.

شالچیان با اشاره به اهمیت این هجرت تاریخی تصریح کرد: از میان تاریخ تحولات شیعه، بدون شک سفر امام رضا (ع) به ایران از مهم ترین حوادث محسوب می شود که از اهداف اصلی این طرح بوده و باز تعریفی دوباره در قالب نمایش نامه‌های صوتی، انجام می‌شود. همچنین محتوای این پادکست‌ها در راستای سیاست‌ خدمات‌رسانی و آشنایی با فرهنگ میزبانی شهر مشهد تهیه و تولید شده است.

معاون گردشگری و زیارت در ادامه افزود: نمایش نامه‌های صوتی (رادیویی) با مضمون داستان‌ها و حکایت‌های مسیر هجرت امام رضا علیه السلام از مدینه به مرو، برهه ای ازتاریخ و جغرافیای شیعه را ترسیم می کند که می توان به سیره ارتباطی ایشان دست یافت. هجرت تاریخی سیاسی امام هشتم (ع) از شهر مدینه به مرو و شهادت آن بزرگوار در این خطه، تأثیر شگرفی در فرهنگ این سرزمین، به ویژه در پدیدار شدن فرهنگ والای رضوی داشته است.

وی تاکید کرد: تبیین سیره عملی امام رضا(علیه السلام)، آشنایی مخاطب با دلایل سفر و اهمیت آن، بیان کرامات فراوان حضرت با زبانی شیوا و دلنشین و جذاب، معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری ایران اسلامی که در طول مسیر هجرت امام(علیه السلام)قرار داشته‌اند از جمله اهداف این برنامه به شمار می‌آید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.