با اینکه ساختار تیمداری و تشکیلات باشگاه‌داری تغییرات زیادی به خودش دیده و زرق و برق باشگاه‌های فعلی چندین برابر گذشته شده است، اما صحبت از فوتبال در خراسان که می‌شود نگاه‌ها به سمت پیام و ابومسلم؛ دو باشگاه ریشه‌دار و قدیمی فوتبال استان معطوف می‌گردد.

 تولد یک باشگاه فوتبال به یاد پیام

دو باشگاهی که بلای خصوصی‌سازی بی‌برنامه آنچنان ضربه‌ای به آن‌ها وارد کرد که جز خاطرات تلخ و شیرینی که با این دو باشگاه دوست‌داشتنی تجربه کردیم کوچک‌ترین اثری از آن‌ها به جا نمانده است.

در سالیان اخیر افرادی بودند که احیای این دو باشگاه شعارشان شد، اما توفیقی حاصل نشد که هیچ، بدنامی‌هایش برای مشکی و سبزپوشان دوست‌داشتنی فوتبال خراسان به ارث رسید!

با این تفاسیر همچنان پیشینه و نام پیام و ابومسلم برای فوتبال خراسان جذابیت‌های خاص خودش را دارد و برای ورود به عرصه فوتبال وسوسه‌های زیادی وجود دارد.

آخرین مورد از بازگشت به گذشته این نام‌ها، بر‌می‌گردد به شکل‌گیری باشگاهی با اسم و رسم پیام توس خراسان. باشگاهی که پیش‌زمینه پیام را در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال خراسان تداعی می‌کند و گویا یکی از اهداف تشکیلش هم زنده کردن نماینده سبزپوش فوتبال خراسان است.

گرچه هنوز اتفاق خاصی در حیطه فوتبالی برای این باشگاه نیفتاده و فعلاً با شکل‌گیری مدرسه فوتبال و تیم‌های رده پایه پیام توس خراسان موجودیت خودش را اعلام کرده است، اما شنیده می‌شود با اتمام رقابت‌های باشگاهی در لیگ‌های دو و سه باشگاه‌های کشور مسئولان این باشگاه درصدد هستند تا امتیازی در یکی از این دو لیگ خریداری کرده و در عرصه رقابت‌های باشگاهی کشور به طور رسمی کار خودشان را شروع کنند.

مدیرعامل باشگاه پیام توس خراسان درباره ایده شکل‌گیری این باشگاه و شروع فعالیتش به قدس گفت: خیلی وقت بود با بررسی که انجام دادیم در پی این بودیم تا با ایجاد تشکیلاتی جدید نام باشگاه پیام را دوباره زنده کنیم، حتی دنبال احیا کردن امتیاز همان پیام منحل شده نیز رفتیم اما بنا به دلایلی از این کار منصرف شدیم و پیگیر ثبت باشگاهی شدیم که در نام و یاد همان پیام را در اذهان طرفداران فوتبال زنده کند ضمن اینکه با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت قرار شد از رده‌های پایین‌تر کار شروع شود. یونس مسعودی ادامه داد: هدف ما به طور حتم برگرداندن همان پیام فراموش شده است که توجه خاصی به تیم‌های پایه داشت. در آن زمان بیش از ۷۰ درصد از بازیکنانی که در باشگاه پیام بازی می‌کردند از رده‌های پایه ترقی کردند و به رده‌های بالاتر رسیدند. ما با قدرت خیلی زیادی آمدیم، در تیم‌های رده پایه وارد شدیم و به مربیان و بچه‌های بااستعداد بها می‌دهیم. نکته‌ای هم که هست اینکه می‌خواهیم دوباره فوتبال رایگان را رواج دهیم و باشگاه هیچ پولی از بازیکنانش در رده‌های پایه نخواهد گرفت. مدیرعامل باشگاه پیام توس خراسان در پاسخ به این پرسش که برنامه باشگاه برای ورود به عرصه تیمداری چیست، اظهار کرد: برنامه باشگاه به طور حتم استمرار بر تیمداری است که ما در این پروسه هم برنامه کوتاه‌مدت و هم بلندمدت خواهیم داشت. برنامه کوتاه‌مدت سه ساله است و برنامه بلند‌مدت یک بازه زمانی بین پنج تا هشت سال دارد. هدف ما این است بازیکنی که وارد تیم نونهالان باشگاه می‌شود باید پنج سال دیگر وارد تیم بزرگسالان شود و ما بی‌نیاز باشیم از اینکه بازیکن از باشگاه‌های دیگر جذب کنیم. برنامه‌ریزی ما این است باشگاه پیام برای خود و سایر باشگاه‌ها در رده‌های پایه بازیکن‌سازی کند و حتی این امکان وجود داشته باشد بازیکنانی که از باشگاه ما ملی‌پوش می‌شوند به تیم‌های دیگر فرستاده شوند.

مسعودی درباره اینکه چرا به دنبال احیای همان پیام سابق نرفتید، بیان کرد: با توجه به آسیب‌شناسی که انجام دادیم متوجه شدیم همه همکاری نمی‌کنند، در این قضیه بازیکنانی بودند که ۱۰ سال پیش از باشگاه پیام طلبکار بودند و طلبشان را می‌خواهند یا مربیانی هستند که شرایطشان به این صورت است یا افرادی که همیشه از باشگاه پیام سهم‌خواهی می‌کنند اجازه نمی‌دادند ما این کار را بکنیم، برای همین با یک تشکیلات و اسم جدید باشگاه را به ثبت رساندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.