رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی دیروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه گفت: با همتی جهادی و تلاش روزافزون، ۹۰ درصد پرونده‌های قدیمی قضایی این استان تعیین‌تکلیف شده است.

رسیدگی به پرونده شهردار پیشین مشهد با قید فوریت

غلامعلی صادقی افزود: بیش از یک‌میلیون پرونده طی یک سال گذشته در واحدهای قضایی استان وارد مراحل دادرسی شده و بیش از این تعداد پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته به حدی که بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های قدیمی تعیین‌تکلیف شده و عمده این پرونده‌ها مربوط به سال‌های پیش از ۹۸ است.

وی با اشاره به اینکه دادگستری خراسان رضوی در حوزه پیشگیری همواره پیشتاز بوده است، اضافه کرد: همچنین در حوزه حمایت از واحدهای تولیدی، کلینیک ویژه‌ای تأسیس شد و اقدام‌های خوبی نیز صورت گرفت.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص سرانجام رسیدگی به پرونده‌های شهردار سابق مشهد گفت: این پرونده‌ها هنوز به مرحله صدور حکم قضایی نرسیده به همین دلیل اعلام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه پژمان هم در دوران راه‌وشهرسازی و هم شهرداری مشهد رفتار مجرمانه داشته است، اضافه کرد: تحقیقات یکی از پرونده‌های وی انجام و حکمش صادر شده و در مرحله دادگاه است و پرونده دیگری از او نیز در حال تحقیق است.

به گفته صادقی، زمانی که پژمان معاون وزیر بود، دادسرای استان صلاحیت رسیدگی نداشت اما از زمان بازنشستگی نامبرده، تحقیقات روی پرونده‌ها با قید فوریت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه به مشکل معتادان متجاهر در استان اشاره کرد و گفت: به‌خوبی توانسته‌ایم افراد زیادی که مشکلاتی به وجود آورده بودند را به سمت درمان پیش ببریم و امیدواریم بتوانیم این افراد را به زندگی عادی برگردانیم.در اجرای سند تحول و سیاست‌های کلان که از سوی رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شد نیز کارهای کمی و کیفی خوبی صورت گرفته و استان ما در اجرا و مقدمات این سند گام‌های خوبی برداشته و اصلاحات لازم را در اقدام‌ها و عملکردمان انجام دادیم.

دادستان خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ سند تحول و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی ریاست قوه قضائیه گفت: با توجه به اینکه در صدر همه این‌ها تکریم ارباب‌رجوع بوده است، ابتدا سعی کردیم از سوی خودمان آنچه لازم است را رعایت کنیم؛ اقدام‌های خوبی هم صورت گرفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله‌ داریم.

درودی افزود: برنامه‌هایی در نظر گرفتیم که ضمن حذف تشریفات، روند کار به‌صورت بهتری تسریع پیدا کند و مردم بتوانند به‌صورت مستقیم به قاضی مراجعه کنند. آمارها نیز حاکی از رضایتمندی ارباب‌رجوع بوده چراکه رسیدگی‌ها کوتاه‌تر شده و روند بررسی پرونده‌ها روال بهتری در پی گرفته است.  وی تأکید کرد: در حوزه سرپرستی کودکان کار نیز اقدام‌های خوبی صورت گرفته و همت و تلاش همه مسئولان سبب شده است تا امروز سر چهارراه‌ها شاهد حضور و پراکندگی کودکان کار نباشیم و تقریباً همه این کودکان ساماندهی شدند.

دادستان مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر حدود ۱۰سال در حال انجام است اما سال گذشته اقدام‌های ویژه‌ای صورت گرفت تا بتوانیم هرچه سریع‌تر و بهتر این مسئله را رفع کنیم که باوجود تمام سختی‌ها نتایج خوبی را شاهد بودیم. رسیدگی و مبارزه با مفاسد اداری یکی دیگر از اولویت‌های ما بوده است که بیشتر پرونده‌های این حوزه نیز تعیین‌تکلیف شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.