شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت پلیس این رژیم، شب گذشته به محله الشیخ جراح در قدس اشغالی حمله کردند و با ساکنان این محله درگیر شدند.

 حمله شبانه صهیونیست‌ها به الشیخ جراح؛ 20 فلسطینی مجروح شدند

قدس آنلاین: شهرک‌نشینان صهیونیست، شب گذشته به منازل و خودروهای فلسطینی‌ها در محله «الشیخ جراح» واقع در قدس اشغالی حمله کردند و با تشدید درگیری‌ها، پلیس رژیم صهیونیستی کلیه راه‌ها و جاده‌های منتهی به این محله را مسدود کرد.

به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، در پی حمله شهرک‌نشینان به دارایی‌های فلسطینی‌ها، درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و شهرک‌نشینان در خیابان «۱» در نزدیکی محله الشیخ جراح روی داد و صهیونیست‌ها به شماری از خودروها خسارت وارد کردند.

صهیونیست‌ها همچنین، منزل شهید «عمر القاسم» واقع در خیابان «عثمان بن عفان» در این محله را به آتش کشیدند.

در همین راستا، درگیری مشابهی در شهرک «العیسویه» در قدس اشغالی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها روی داد و جوانان فلسطینی در پاسخ به شلیک ممتد گازهای اشک آور و بمب‌های صوتی صهیونیست‌ها، مواد منفجره دست‌ساز به سوی نظامیان صهیونیست پرتاب کردند.

بنا بر این گزارش، در حمله شب گذشته به محله الشخ جراح، «بزالل یوئل اسموتریچ» رئیس حزب راست‌گرای افراطی موسوم به «صهیونیسم مذهبی» نیز حضور داشت.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، این مقام صهیونیست شب گذشته با شماری از شهرک‌نشینانی که منازل فلسطینی‌ها را در محله الشیخ جراح تصرف کرده‌اند دیدار کرد و تلاش داشت که به منزل خانواده «الکرد» در این محله حمله کند که مردم این محله، مقابله کردند و از این امر، جلوگیری کردند.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس فلسطین، در واکنش به این تجاوزها علیه الشیخ جراح هشدار داد که این پلیس اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان بی دفاع در این محله، یک تشدید تنش خطرناک است و در سایه سکوت جامعه بین الملل، اوضاع بدتر خواهد شد.

وی طی یک کنفرانس خبری از تشدید تجاوزهای شهرک‌نشینان با همکاری پلیس اشغالگر که محاصره‌ای تحمیلی علیه فلسطینی‌ها در الشیخ جراح اعمال می‌کنند، خبر داد و گفت که فلسطینی‌ها هرگز نخواهند پذیرفت که هزینه درگیری‌های راست‌گرایان در داخل و خارج دولت اشغالگر را پرداخت کنند.

الهدمی تصریح کرد که در جریان درگیری‌های شب  گذشته در الشیخ جراح، جنایات وحشیانه‌ای با مشارکت نیروهای پلیس و صهیونیست‌های افراطی صورت گرفت و طی آن، دست‌کم ۲۰ فلسطینی از ساکنان این محله مجروح شدند. این جنایات با هدف اخراج فلسطینی‌ها با توسل به زور صورت می‌گیرد و جامعه بین‌الملل باید بدون تاخیر و به سرعت این تجاوزها را متوقف کند و حمایت بین‌المللی را برای مردم فلسطین فراهم سازد.

از سوی دیگر، فعالان فلسطینی یک کمپین برای تغییر اسامی عبری خیابان‌ها و جاده‌های محله‌های فلسطینی با هشتگ «شوارعنا_فلسطینیة» (خیابانهای فلسطینی ما) به راه انداخته‌اند.

محله الشیخ جراح از چندی پیش در پی تهدید و حمله صهیونیست‌ها برای خالی کردن خانه‌های این محله و بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود به صحنه درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست تبدیل شده است.

تاکنون اشغالگران، ۲۸ خانواده فلسطینی در الشیخ جراح را به کوچ اجباری و تحویل منازلشان به جمعیت‌های شهرک‌نشینی تهدید کرده‌اند. تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان محله «الشیخ جراح» و واگذاری آن به یهودیان در ماههای گذشته موجی از محکومیت‌ها و انتقادات جهانی را موجب شده است. مسأله‌ای که در کنار یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، از عوامل اصلی آغاز جنگ ۱۲ روزه غزه به شمار می‌رود. به دلیل همین واکنش‌ها رژیم صهیونیستی اجرای حکم دادگاه فرمایشی خود را در خصوص این محله به تأخیر انداخته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.