مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به وضعیت بی سابقه کاهش بارندگی در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و اثرات زیانبار آن بر کاهش ذخایر آب ها با هدف گذر از تابستان پیش رو اجرای طرح جامع و موثر مدیریت تنش آبی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای طرح جامع مدیریت تنش آبی شهرستان مشهد در دستور قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان  افزود: بهسازی، مهندسی مجدد و جابه جایی چاهها با هدف استحصال آب و تامین آب پایدار، تکمیل مخازن و خطوط انتقال مربوطه به میزان ۱۱۰ هزار متر مکعب، جداسازی ۶۹ کیلومتر پهنه های فشاری در مرحله نخست اجرایی، اصلاح شبکه موثر به میزان ۵۰ کیلومتر و  ارتقای کیفی ۱۰ حلقه چاه از جمله اقدامات مرتبط با طرح جامع بهبود تامین آب شهرستان مشهد است.

وی اضافه کرد: اجرا و تکمیل خطوط جمع آوری چاهها با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب مشهد از دیگر اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از ابتدای سال ۹۹ با آغاز فرآیند یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی تعداد ۲۲۲ روستا با جمعیت حدود ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش این شرکت قرار گرفت که در ابتدای تحویل گیری بر اساس پایش صورت گرفته تعداد ١٤٠ روستا با تنش آبی مواجه بودند.

اسماعیلیان افزود: با اجرای عملیات اضطراری سعی در کاهش و رفع مشکلات تامین آب این روستاها شد و در حال حاضر روستاهای تحت پوشش به ۲۶۲ روستا با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر رسیده است  و تعداد ۱۱۳ روستا در شرایط تنش آبی قرار دارد.

وی ادامه داد: ساخت ۱۰ باب مخزن به ظرفیت چهار هزار متر مکعب، خرید و نصب ۶۰ دستگاه پمپ و الکتروپمپ، اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۵۰ کیلومتر خط انتقال، تکمیل ۶ باب ایستگاه پمپاژ و همچنین حفر و جا به جایی ۲۹ حلقه چاه از جمله فعالیت های مهم این شرکت در راستای مدیریت تنش آبی در روستاهاست. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با وجود مشکلات جدی در تامین آب مشهد و برنامه ریزی های صورت گرفته، تامین آب نیازمند همراهی همه جانبه تمامی شهروندان است و امید است با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع موجود آب، از تابستان امسال با کمترین تنش آبی عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.