وزیر آموزش و پرورش گفت اکر محدودیتو شرایط ویژه‌ای به واسطه کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با این بیماری اعمال نشود اولویت ما حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس و بازگشایی مدارس به صورت حضوری است.

واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه انجام می‌شود/ اولویت ما حضور دانش‌آموزان در کلاسهای درس است

قدس آنلاین: محسن حاجی میزیایی بعد از طهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه عملیات اماده سازی برای آغاز سال تحصیلی جدید را از هم اکنون شروع کرده‌ایم، گفت: ساماندهی نیروی انسانی و کادرسازی آموزشگاه ها در حال انجام است و در این زمینه ستادی در وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان ستاد مهر فعال شده.

وی با اشاره به اینکه ما سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دانش آموزان در بدو ورود را از سه روز پیش آغاز کردیم خاطرنشان کرد: دور بودن دانش آموزان از محیط مدرسه در یکسال گذشته، پیامد آموزشی و عاطفی زیادی داشته از اینرو و تلاش می‌کنیم مدارس در سال جدیدحضوری باشد و حتی اگر برای یک روز یا چند ساعت ترجیح ما شرکت دانش آموزان در کلاس حضوری است.

وزیر آموزش و پروش واکسیناسیون معلمان و کادر مدارس را از پیش‌نیازهای بازگشایی مدارس خواند و افزود:  ان‌شاءالله اگر واکسیناسیون معلمان در مردادماه انجام شود و پس از ۱۷ یا ۱۸ ماه حضور دانش آموزان را در مدارس شاهد باشیم. 

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان و نگرانی خانواده ها از سلامت فرزندانشان هم گفت:  تاکنون مصوبه‌ای برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نبوده است؛ اما اگر مجموعه متولیان وزارت بهداشت کشور به این نتیجه برسند که دانش آموزان هم باید واکسینه شوند، تدابیر لازم پیش بینی خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت: بازگشایی مدارس اصل مورد تاکید است؛ در کنار این اصل مهم، محافظت از سلامت دانش آموزان و رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده وزارت بهداشت نیز مورد تاکید است. وزارت آموزش و پرورش بنا را بر آموزش حضوری در مهرماه گذاشته است و تا آن زمان باید شرایط عمومی کرونا در کشور برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی سنجیده شود.

وی درباره امکان برگزاری نوبتی و شیفتی مدارس برای کاهش جمعیت هم گفت: اگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا مهرماه همچنان توصیه شود، کلاس ها را باید به صورت نوبتی برگزار کنیم. اما تاکید بر این است که با وجود مقررات، دانش آموزان یک روز به صورت محدود در مدارس حضور یابند؛ چرا که قطع ارتباط با مدرسه موجب پیامدهای سنگین اجتماعی، روانی، جسمانی و روحی شده است.

وی ادامه داد: اگر محدودیتی اعمال نشود، دانش آموزان مطابق گذشته وارد مدرسه می شوند؛ در غیر این صورت، متناسب با محدودیت های اعمال شده در شهرهای مختلف، وضعیت های متفاوت تعریف می شود. وزارت آموزش و پرورش، حضور دانش آموزان را به گونه‌های مختلف تنظیم می‌کند تا دستورالعمل‌های بهداشتی هم رعایت شود.

وزیر آموزش و پروش درمورد مصوبه روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه از سال ۱۴۰۲ است و مقرر شد نتیجه امتحان‌های نهایی که منعکس کننده سوابق تحصیلی ۱۲ ساله دانش آموزان است، با تاثیر ۶۰ درصد در پذیرش دانشگاه‌ها اعمال شود.

وی درباره وضعیت فارغ‌التحصیلان نظام قدیم نیز گفت:با این مصوبه، تأثیر کنکور هم به ۴۰ درصد کاهش می یابد و شامل همه داوطلبانی می‌شود که در کنکور شرکت می کنند. معدل امتحانات نهایی دانش آموزان معیار قبولی در کنکور است. در این روش حق کسی  تضییع نمی‌شود. این تاثیر در گذشته ۳۰ درصد بود که با مصوبه دیروز به ۶۰ درصد می رسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین همچنین درباره میزان افزایش شهریه مدارس غیر انتفاعی هم گفت: سازمان مدارس غیر دولتی دارای چارچوبی قانونی جهت تعیین شهریه‌های است؛ بر همین اساس متناسب با فضای آموزشی، امکانات مدارس، میزان شهریه پرداختی تعیین می‌شود و این موضوع اعلام خواهد شد و شورای نظارت این سازمان هم بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.

حاجی میرزایی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسکن معلمان اظهار کرد: در این زمینه فراخوانی جهت ثبت نام معلمان شاغل و بازنشسته دادیم و اطلاعات ثبت شده را به وزارت مسکن ارایه کرده‌ایم؛ وزارتخانه نیز اسامی ۷۵ هزار نفر واحد شرایط را به ما اعلام کرد که واحدهای مربوط به ۴۵ هزار نفر از این تعداد مشخص و ارتباط ۲۵ هزار نفر با پروژه‌ها نیز مشخص شده  و واریزهای مربوطه نیز انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.