۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 758292

روستای درکش با طبیعتی جنگلی و کوهستانی و چشمه‌سارها و آبشارهای مصفا در حاشیه غنی‌ترین ذخیره‌گاه جنگل‌های بلوط شرق کشور قرار گرفته و به‌عنوان یکی از دل‌انگیزترین جاذبه‌ها و کم‌نظیرترین جلوه‌های گردشگری روستایی خراسان شمالی در دامنه‌ رشته‌کوه آلاداغ  مشهور به کوه «یامان داغی» قرارگرفته است.

وجود باغ‌های میوه، انواع گیاهان دارویی و شفابخش، گونه‌های مختلف حیات‌وحش و چشم‌اندازهای بکر و دلپذیر، جلوه‌ای خاص و بی‌مانند به این تفرجگاه بخشیده است. از دیگر جاذبه‌های روستای توریستی درکش، می‌توان به آثار تاریخی باارزشی چون «قزلر قلعه» و سردابه‌هایی زیبا، ارتفاعات و کوه‌های سر به فلک کشیده و نیز مناطقی چون تنها جنگل بلوط منطقه شرق کشور با باغ‌های میوه متنوع و فراوان، آبشار کنگره زو، چشمه جنگلی ییلاق، چشمه گلزار و سرچشمه سردار، دره سرسبز کندریزو، دره حلقه همراه با آن چشمه‌ها و آبشارها و جنگل‌های فراوانش و درنهایت مناطق ییلاقی گولک، نرگسلو، کش گربه و تیغ بل با پوشش جنگلی سرسبزشان اشاره کرد.

در این روستا آن‌قدر رنگ و سبزی مزارع و باغ‌های مختلف می‌بینید که پس از مدتی فکر می‌کنید یک کارت‌پستال جلو رویتان است که از زاویه‌های مختلف تماشایش می‌کنید. جنگل‌های درکِش و دره خالدار یکی از مسیرهای ثابت بعضی کوهنوردان و علاقه‌مندان به پیاده‌روی در این منطقه است. روستا وسط یک دره باشکوه با چشم‌اندازی غیرقابل وصف و پوشش گیاهی وسیع واقع شده است.

این منطقه زیبا در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آشخانه و ۷۰ کیلومتری شهر بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.