برگزاری تورنمنت بین المللی فوتسال ایران در حالی منتفی شد که از انصراف ارمنستان به عنوان اصلی‌ترین دلیل لغو آن یاد می‌شود.

ارمنستان عامل لغو تورنمنت فوتسال ایران/ چرا تایلند جایگزین نشد؟

به گزارش قدس آنلاین، سالن صدرای شیراز قرار بود اواسط تیر ماه میزبان یک تورنمنت بین المللی با حضور چند تیم خارجی باشد تا علاوه بر افتتاح این سالن مدرن، تیم ملی فوتسال ایران هم دیدارهایی تدارکاتی را قبل از جام جهانی انجام بدهد.

طبق مذاکرات صورت گرفته قرار بود تیم‌های بزرگی به این تورنمنت دعوت شوند و تیم ملی ایران هم که خود را آماده حضور در جام جهانی لیتوانی می‌کند، در تقابل با حریفان قدرتمند محک جدی بخورد.

اسامی تیم‌های شرکت کننده در تورنمنت صدرا در نهایت به کشورهایی چون ونزوئلا، آنگولا، عمان، عراق و ارمنستان رسید اما برگزاری مسابقات با همین تیم‌ها هم مقدور نشد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد یکی از دلایل اصلی لغو تورنمنت صدرا، انصراف ارمنستان از حضور در این رقابت‌ها بوده است. گفته می‌شود اسپانسر مسابقات تاکید زیادی بر حضور کشور ارمنستان در تورنمنت داشته و بعد از تصمیم این کشور برای عدم حضور در ایران، این دوره از بازی‌های آماده سازی هم منتفی شده است.

موضوع مهم دیگر این است که منتفی شدن تورنمنت صدرا تقریباً از یک هفته پیش قطعی شده بود اما کمیته فوتسال اقدامی برای اعزام تیم ملی به تورنمنت تایلند که ایران از ماه‌ها قبل به آن دعوت شده بود، انجام نداد. البته ظاهراً برای حضور تیم ملی در تورنمنت تایلند همچنان فرصت وجود دارد ولی تمایلی به انجام آن وجود ندارد.

با لغو تورنمنت صدرا، احتمالاً تیم ملی فوتسال ایران در تهران تنها به مصاف عمان برود؛ تنها تیمی که برای حضور در صدرا لیست نهایی خود را ارسال کرده بود. البته عمان در میان تیم‌های آسیایی در فوتسال محلی از اعراب ندارد و برای تیم ملی ایران حریف دسته سوم محسوب می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.