رییس انجمن پارادوومیدانی گفت: آب و هوای شهر توکیو خاص است و برای اینکه مشکلی در آنجا پیش نیاید ما اردو را در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهیم کرد.

اردوهای دوومیدانی‌کاران مطابق شرایط آب‌وهوایی توکیو برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، با اعلام لیست نفرات اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو، رشته دوومیدانی با ۱۴ ورزشکار در صدر نفرات اعزامی قرار دارد. نفراتی که بنا به اعلام کمیته ملی پارالمپیک شانس رسیدن به سکو را دارند و احتمال مدال‌آوری آنان در آوردگاه ژاپن کم نیست. مهدی اولاد یا نورمحمد آرخی، سعید افروز، امان الله پاپی، صادق بیت سیاح، علی پیروج، امیر خسروانی، سیامک صالح فرج زاده، علی اصغر جوانمردی، حامد امیری، هاشمیه متقیان، سامان پاکباز، وحید علی نجیمی، علیرضا مختاری و سجاد محمدیان دوومیدانی کارهای اعزامی به توکیو هستند.

بهمن رضایی رییس انجمن دوومیدانی فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین در زمینه برنامه های کمیته و فدراسیون برای آمادگی این ورزشکاران گفت: ۱۴ نفر از دوومیدانی کارهای جانباز، معلول و نابینا در لیست اعزام قرار گرفتند که بیش از ۲۲ درصد نفرات اعزامی کاروان ایران را تشکیل می دهند. البته شمار سهمیه‌های این رشته بیش از این عدد بود اما به خاطر سیاست کیفی گرایی کمیته ملی المپیک شمار آنان به عدد ۱۴ تقلیل پیدا کرد. این نفرات از شانس‌های نخست رسیدن به سکو هستند و امیدواریم که دست پر از توکیو بر گردند.

رییس انجمن پارادوومیدانی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین از ۲ سال گذشته برنامه های منظم و مستمری برای این ورزشکاران در دستور کار قرار داده و تمرینات آنان نیز بسیار منظم و تحت نظر کادر فنی و کارشناسان است. چند دوره رکوردگیری انجام شده و در نهایت برترین‌ها به توکیو می‌روند. با این شیوه از برنامه‌ریزی احتمال کسب مدال در پارادوومیدانی بیش از سایر رشته‌ها است.

رضایی با بیان اینکه هوای شهر توکیو شرجی و متفاوت از ایران است افزود: ما برای تطبیق‌پذیری ورزشکاران با آن هوا اردوهایی را در شهرهای مختلف در دستور کار قرار دادیم. این اردوها در شهرهای کیش و لاهیجان برگزار می‌شود. البته این اردو در چند مرحله و تا زمان اعزام تیم در شهر لاهیجان ادامه دارد. ما تلاش داریم که با یک برنامه مستمر بهترین شرایط را برای پارالمپین‌ها فراهم کنیم.

اقدامات حمایتی کمیته ملی پارالمپیک یکی دیگر از محور سخنان رضایی بود. وی در این زمینه گفت: تصویب حقوق ماهیانه، تزریق ۲ دُز واکسن، آزمایشات پزشکی و تجهیزات استاندارد از اقداماتی است که کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون برای رفع دغدغه ورزشکاران در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.