تقلب، جعل و دروغ در رابطه با راهکارهای درمانی بیماری کووید۱۹ در سرتاسر جهان می چرخد. همه گیری کرونا برای برخی از شیادان بود تا روش هایی دروغین را ارائه دهند و یا اینکه روش های شکست خورده دانشمندان را به شکل دیگری تبلیغ کنند.

این ۳ روش درمانی برای کرونا تقلبی و نادرست هستند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه جام جم به نقل از نیویورک تایمز نوشت:

با اینکه داروی قطعی برای درمان و یا پیشگیری از بیماری از کرونا (به غیر از واکسن) وجود ندارد اما تعدادی داروهای رسمی برای کنترل این بیماری در سراسر جهان وجود دارد.

هم اکنون دانشمندان زیادی در سراسر جهان بر روی ساخت انواع داروی کنترل بیماری مرتبط با ویروس کرونا کار می کنند، حال این دارو یا به شکل قرص و شربت است و یا به شکل اسپری و یا داروی مبتنی بر آنتی بادی. روش های مختلفی در حال آزمایش است و تا امروز موفقیت هایی هم به دست آمده است و بسیار محتمل است که تا پایان سال میلادی جدید قرص های درمان بیماری کرونا هم به بازار بیاید.

اما در میان انبوه تلاش ها برخی از اقدامات «کلاهبردارانه» و «غیرعلمی» ارزیابی شده است. این تلاش ها دقیقا چه چیزهایی هستند و کدام روندهای درمانی را در برمی گیرند؟

در ادامه در رابطه با برخی از روش های نادرست درمان بیماری کرونا اطلاعات بیشتری را به دست می آوریم.

۱-نوشیدن یا تزریق مواد سفید کننده و ضد عفونی کننده ها

یادتان می آید در ابتدای همه گیری کرونا چه تعداد انسان در پی خوردن الکل ضدعفونی کننده جان خود را از دست دادند؟ ضد عفونی کننده ها می توانند به کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا کمک کنند ، اما فقط در صورت استفاده صحیح. در این رابطه رهنمودهایی برای تمیز کردن خانه و دستان شما همواره در طول دوره همه گیری کرونا ارائه شده است. شستن با صابون بهترین راه برای تمیز نگه داشتن دست است اما اگر به آب و صابون دسترسی نداشته باشید از ضد عفونی کننده های حاوی الکل استفاده کنید.

فقط استفاده از محصولات مناسب مهم است. هرگز سفید کننده و آمونیاک را برای ضد عفونی کردن سطوح مخلوط نکنید زیرا می تواند گاز سمی آزاد کند. در مورد ضدعفونی کننده های دست ، حتماً از مارک های دارای اتانول بیش از ۶۰ درصد یا ایزوپروپانول ۷۰ درصد استفاده کنید. هشدارهایی هم وجود دارد که برخی از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل چوب و یا متانول هستند که خطر زیادی دارند.

هرگونه استفاده خوردنی و تزریقی از الکل های موجود در بازار خطرناک است و هرگز اظهارنظر افراد مختلف در رابطه با پیشگیری از ابتلا به کرونا با خوردن و یا تزریق الکل ها را قبول نکنید. بدترین اظهارنظر در این رابطه از سوی ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا بیان شده بود. او پیشنهاد کرد که ضد عفونی کننده هایی مانند الکل یا سفید کننده در صورت تزریق مستقیم به بدن ممکن است در برابر ویروس کرونا موثر باشد. اظهارات وی بلافاصله توسط متخصصان بهداشت و محققان در سراسر جهان رد شد. سخت گیری های زیادی برای این امر در سراسر جهان وجوددارد و با خاطیان برخورد می شود. 

۲- نورفرابنفش

ترامپ حتی در اینباره نیز اظهار نظری غلط داشت و گفت که نورفرابنفش می تواند بدن را از آلوده شدن به ویروس کرونا محافظت کند.

محققان از نور ماورا بنفش برای استریل کردن سطوح  از جمله از بین بردن ویروس ها  در آزمایشگاه هایی که با دقت مدیریت شده استفاده کرده اند. اما نور ماورابنفش بنفش قادر به پاکسازی ویروس از بدن افراد بیمار نیست. این نوع اشعه می تواند به پوست آسیب برساند. بیشتر سرطان های پوست در نتیجه قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش موجود در نور خورشید است. بنابراین این روش در روند درمان کرونا رد شد اما بسیاری از افراد سودجو در سراسر جهان هنوز از آن استفاده می کنند.

۳- درمان نقره ای

تا امروز پزشکان زیادی در سراسر جهان برای ارائه این «درمان بی اساس» مورد بازخواست قرار گرفته اند.

چندین فلز از جمله نقره خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی طبیعی دارند اما هیچ یک از آنها در برابر ویروس کرونا موثر نبوده است. در مورد نقره ، انستیتوی ملی بهداشت هشدار می دهد که "شواهد علمی از استفاده از مکمل های غذایی نقره کلوئیدی برای هر بیماری پشتیبانی نمی کند."

استفاده از نقره کلوئیدی همچنین می تواند خطرناک باشد چرا که باعث کبود شدن پوست افراد شده و جذب آنتی بیوتیک ها و سایر داروها را برای آنها دشوار می کند.

به هر حال درمان نقره ای بیماری کرونا یکی دیگر از روش هایی بود که در ابتدا روی آن کار اما سپس رد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.