وزیر نفت گفت: ۹۵.۱ درصد جمعیت کشور تحت شبکه گاز رسانی مستقیم قرار گرفته‌اند که این رقم در جهان رقم بی‌نظیری است.

افزون بر ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز رسانی قرارگرفتند

قدس آنلاین: «بیژن نامدارزنگنه» امروز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید طرح‌های ملی وزارت نفت در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افزود:‌ وزارت نفت با اتکا به ۲ و نیم برابر شدن تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی از سال ۹۲ تاکنون و نیز با مجموعه اقدام‌ها برای توسعه شبکه انتقال و توزیع گاز طبیعی موفق شد که از این سال تاکنون تعداد روستاهای بهره مند از نعمت گاز طبیعی را از ۱۴ هزار به قریب ۳۵ هزار یعنی بیش از ۲/۵ برابر برساند و بدین ترتیب پوشش گاز رسانی کل کشور به ۹۵/۱ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این رقم که می‌شود گفت در جهان رقم بی‌نظیری است که ۹۵/۱ درصد از کل جمعیت یک کشور بزرگ تحت پوشش شبکه گاز رسانی مستقیم قرار داشته باشد.

وزیر نفت از تلاش برای  انتخاب روش بهینه برای تامین انرژی مورد نیاز شهرها و روستاها و روستاهای محروم از نعمت گاز خبر داد و گفت: براین اساس یک مشاور دانشگاهی انتخاب شد و گزینه های مختلفی شامل استفاده از برق در این مناطق و خانه ها، انرژی های نو، گاز مایع به صورت شبکه، سی.ان.جی محلی، ال.ان.جی محلی مورد بررسی قرار گرفت.

زنگنه ادامه داد: خروجی این مطالعه به ما این نتیجه را داد که از میان گزینه های مختلف تامین انرژی تا هزینه معادل ۲ هزار دلار برای هر مشترک گاز رسانی اقتصادی تر است.

وی افزود: بنابراین گاز رسانی با خط لوله به شهرها و روستاها  به عنوان گزینه بهینه یا برتر در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نفت خاطرنشان ساخت: برخی معتقدند و می پرسند  آیا بهتر نبود و به صورت حکم که اصلا بهتر بود روستاییان برق مصرف کنند تا گاز ما همه این گزینه ها را در سال ۹۲ و قبل از هر اقدامی بررسی کرده و همانطور که عرض شد نتیجه این بود که تا ۲ هزار دلار به ازای هر مشترک گاز رسانی اقتصادی ترین شیوه است .

زنگنه ادامه داد: تاکنون به بیش از ۲۰ هزار روستا با بیش از یک میلیون ۷۷۰ هزار خانوار و ۱۹۴ شهر با قریب ۶۵۰ هزار خانوار گاز رسانی شده و هم اکنون ۹۸.۴ درصد جمعیت شهری و ۸۴/۶ درصد جمعیت روستای و در مجموع بیش از ۹۵ درصد کل جمعیت تحت پوشش شبکه های گاز رسانی قرار گرفته اند و این درحالی است که در سال ۹۲ جمعیت شهری ۹۵درصد و جمعیت روستایی ۵۴ درصد و در مجموع ۸۵ درصد پوشش داشت.

این خبر تکمیل می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.