۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 758330

افراد در صورت شناسایی مزاج خود با کمک طب سنتی می‌توانند با غذاهای سازگار و ناسازگار مزاج‌ها آشنا شوند.

بخور نخورهای سوداوی مزاج‌ها در طب سنتی

به گزارش قدس آنلاین، برای تشخیص دقیق مزاج خود باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید؛ اما توصیه‌های زیر می‌تواند تا حدی شما را با مزاج سوداوی یا سرد و خشک آشنا کند.

از مهم‌ترین خصوصیات سوداوی مزاج‌ها می‌توان به افزایش فکر و خیال، بی خوابی و لاغر اندام بودن اغلب این افراد اشاره کرد. در واقع سوداوی مزاج‌ها معمولا صورت و چانه‌ای کشیده و همچنین اغلب رنگ پوست تیره دارند. البته باید به این نکته توجه داشت افراد با مزاج سوداوی بیشتر از دیگر مزاج‌ها مستعد بیماری‌های اعصاب و روان هستند.

خوراکی‌های سازگار با مزاج سودا

از بهترین خوراکی‌ها برای مزاج سوداوی در دسته گوشت‌ها می‌توان به گوشت مرغ و تخم مرغ محلی و پرندگان توجه کرد. همچنین نخود، گندم، کنجد و رازیانه جزو بهترین گروه غذایی غلات و حبوبات برای این مزاج محسوب می‌شوند.

افراد با مزاج سودا برای مصرف لبنیات و روغن‌ها بهتر است از پنیرتازه و گردو، روغن کنجد و شیر گوسفند با عسل استفاده کنند. از مهم‌ترین خشکبار و میوه‌های سازگار با این مزاج می‌توان به انار شیرین، فندق، انجیر، خربزه و مویز اشاره کرد. همچنین خوراکی‌هایی مانند ترب، تربچه، نعناع، سیر، پیاز، تره، ترخون، مرزه و شلغم جزو سبزیجات سازگار با این مزاج محسوب می‌شوند.

خوراکی‌های ناسازگار با مزاج سودا

افراد دارای مزاج سودا باید در مصرف گوشت‌هایی مانند گوشت گاو و گوساله، ماهی، مرغ‌های پرورشی، شترمرغ، سوسیس و کالباس دقت داشته باشند؛ چرا که این خوراکی‌ها با مزاج سوداوی آن‌ها ناسازگار است. همچنین همه میوه‌های ترش و نارس، سنجد و زالزالک برای این مزاج ناسازگار هستند.

افراد با مزاج سودا دقت داشته باشند خوراکی‌هایی مانند کشک، پنیرکهنه، ماست و قره قروت سازگاری خوبی با آن‌ها ندارد. همچنین در دسته غلات و حبوبات خوراکی‌های ناسازگار شامل ذرت، جو، عدس، نخود فرنگی و برنج می‌شود.

افراد دارای مزاج سودا نسبت به مصرف خوراکی‌هایی مانند گوجه فرنگی، لوبیا سبز، بادمجان، ریواس، گشنیز و کلم دقت داشته باشند؛ چرا که این موارد در دسته سبزیجات ناسازگار با این مزاج محسوب می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.