همدان - رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: بیش از ۸۵ درصد از پرونده‌های معوقه در یک سال اخیر رسیدگی شده است.

رسیدگی به ۸۵ درصد از پرونده‌های معوقه در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا عدالتخواه ظهر پنج شنبه در آیین تجلیل از قضات و کارکنان نمونه همدان در دادگستری اظهار کرد: مجموعه دستگاه قضایی این استان برنامه‌های متنوعی در ۲۱ ماه گذشته طرح ریزی و عملیاتی کرده که تعداد قابل قبولی از این برنامه های مبتکرانه از سوی ریاست قوه قضائیه مورد استقبال قرار گرفته است.

عدالتخواه برنامه های ابداعی استان همچون ستاد تالیف قلوب و کمیته های معین آن منطبق برسند تحول قوه قضائیه و با رویکرد گام دوم انقلاب ارائه می شود، اظهار کرد: مسئولیت کارمندان نمونه از همه نظر به لحاظ آن که الگو محسوب می‌شوند سنگین تر از سایرین است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۸۵ درصد از پرونده‌های معوقه در یک سال اخیر رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: با فعال شدن سامانه «ساآب» ـ سامانه ارزشیابی آراء بدوی قضات ـ و در نهایت با ایجاد رقابتی سالم، کیفیت رسیدگی‌ها افزایش یافته تا جایی که سال گذشته تنها ۱۶ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌های تجدیدنظر، احکام دادگاه های بدوی را نقض کردند و در اردیبهشت امسال این رقم به هفت درصد رسید.

عدالتخواه با بیان اینکه مجموعه قضایی استان در چهار شاخصه توانسته رتبه‌های نخست کشوری را از آن خود کند گفت: بالاترین رقم عفو زندانیان در کشور این استان کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: رتبه نخست کشوری در صلح و سازش، اتقان آراء و آزادی مشروط به این استان اختصاص یافته و در حوزه میزان رضایتمندی مردمی در جایگاه چهارم قرار داریم.

در این مراسم از قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان همدان که از نظر  عملکردی کارنامه برتری داشتند تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.