رییس امور آب و فاضلاب گناباد گفت: فرسودگی خط انتقال آب موجب بروز اتفاقهای زیاد و وضعیت بحرانی در ذخیره آب مخازن این شهرستان شده است.

فرسودگی خط انتقال، ذخیره آب گناباد را در وضعیت بحرانی قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین، جواد سالاری  افزود: خط ۱۲۰ کیلومتری انتقال آب این شهر بسیار فرسوده و نیازمند اصلاح و بازسازی و توجه بیشتر مسوولان است.

وی ادامه داد: با توجه به گذشت بیش از ۲۸ سال از شروع اجرا و ۱۹ سال از بهره‌برداری، این خط انتقال آب بسیار فرسوده شده است و اتفاقهای زیادی در طول آن به وقوع می پیوندد.

رییس امور آب و فاضلاب گناباد گفت: فرسودگی خط انتقال آب این شهرستان موجب بروز ۲۹ مورد اتفاق طی سال گذشته و ۹ مورد از ابتدای امسال تاکنون شده است.
سالاری افزود: با عنایت به اتصال اکثر منابع آبی شهرستان گناباد به این خط انتقال، با هر بار ترکیدگی لوله در این خط بیش از ۷۰ درصد توان تولید آب از مدار بهره‌برداری خارج می شود.

وی ادامه داد: این مساله باعث شده در هر بار اتفاق، تداوم جریان آب‌رسانی به شهر گناباد مختل شود و هر بار ذخیره آب در مخازن افزون بر ۱۲ ساعت زمان می برد.
رییس امور آب و فاضلاب گناباد گفت: این امر باعث می شود که مخازن ذخیره آب شهر گناباد در پایین ترین سطح و حالت بحرانی قرار بگیرد که نارضایتی شهروندان از کمبود فشار آب را به همراه دارد.

سالاری افزود: ۳۷ درصد آب استحصالی و تولیدی در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد در طول سال از بین می‌رود.

وی ادامه داد: از این میزان ۱۵ درصد از هدرفت آب قبل از کنتور اتفاق می افتد که بیشتر به دلیل فرسودگی لوله های خط انتقال است.

رییس امور آب و فاضلاب گناباد گفت: هم اکنون با مدیریت کنترل فشار شبکه از قطعی آب در سطح این شهر جلوگیری می کنیم.

سالاری افزود: برای حل این مشکل در کوتاه مدت ۳۵ کیلومتر از خط انتقال آب گناباد نیازمند اصلاح و ساخت خط جدید است که از  مسوولان ذیربط می خواهیم در قالب طرحهای شهرستانی و استانی نسبت به تامین اعتبار و اجرای آن اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.