مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: 50 درصد از برق تولیدی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود.

 50 درصد برق تولیدی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود

مهندس محسن ذبیحی در سفر به بردسکن در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:  درسطح استان خراسان رضوی یک  میلیون و  350 هزار مشترک داریم که  ازاین تعداد 10 هزار مشترک آن در بخش کشاورزی  می باشد که تنها 50 درصد برق تولیدی  استان  را به خود اختصاص داده اند.

 وی با بیان اینکه  قطعی برق در سطح استان تا شهریورماه ادامه دارد گفت:  برای جلوگیری از قطع برق  چاه موتورهای کشاورزی با تفاهم نامه ایی که بین شرکت برق و نظام صنفی کشاورزان منعقد شده است  مقرر شد   2 روز در هفته  چاه موتورهای کشاورزی در پیک بار مصرف خاموش شود و  می طلبد برای عبور ازاین بحران  همه پای کار و در سایه تعامل و همدلی با مدیریت مصرف برق  شاهد کمترین  خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در منطقه باشیم.

 وی برخورد با انشعابات برق غیر مجاز را مورد اشاره قرار داد و گفت:  دراین رابطه  تیم هایی از ادارات برق  فعال و درصورت مشاهده  با انشعابات غیر مجاز  برخورد قاطع و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند.  

وی افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن  یکی از شهرستان های موفق در سطح استان می باشد و امید است با برق رسانی به 2 روستای باقی مانده در مناطق عشایری بردسکن تاپایان امسال  100 درصد روستاهای این شهرستان از نعمت برق برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران درسال ۹۵ تمامی ادارات مکلف هستند ۲۰ درصد از برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تامین کنند که خوشبختانه شرکت برق توانسته تمامی ادارات خود را درسطح استان به نیروگاه خورشیدی مجهز کند و در بردسکن تنها دو دستگاه برق و بنیاد مسکن این مصوبه را اجرایی کرده اند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بردسکن در حوزه صنایع و معادن از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی مشکل برق خود را برای همیشه مرتفع کنند و در بحث احداث پست برق 132 کیلو ولت  تامین برق معادن منطقه  پی گیری های لازم صورت گرفته است که امید است که در آینده نه چندان دور این مهم اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.