اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز جمعه با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکار از مناطق حاشیه شهر سبزوار بازدید کردند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مناطق حاشیه سبزوار بازدید کردند

به گزارش قدس آنلاین، نماینده سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره به خبرنگاران گفت: امروز ۶ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات اجتماعی شهر سبزوار به ویژه مناطق هدف به این شهر سفر کردند.

علی‌اصغر عنابستانی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از طریق تعاملی که با دستگاه‌های اداری دارند موجب تسریع در رفع مشکلات اجتماعی حاشیه نشینی می شوند و نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: سبزوار از محدود شهرهای غیر مرکز استان کشور است که با مشکلات حاشیه نشینی عمیق مواجه است و نیاز به توجه ویژه ای دارد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساکنان مناطق حاشیه شهر سبزوار از کمبود فضاهای آمورشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدمات زیر ساختی و بیکاری رنج می برند.

عنابستانی افزود: باید تلاش شود با تخصیص اعتبارت ویژه و ارتقای خدمات زیر ساختی در کنار توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مشکلات ساکنان  محلات حاشیه شهر سبزوار به حداقل برسد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار نیز گفت: سبزوار یکی از شهرهای پیشرو کشور در موضوع بازآفرینی محلات هدف است و بدین منظور طی چهار سال گذشته ۲۰۷ اقدام و طرح شهری در این مناطق آغاز شده است.

مهدی برزویی افزود: طرح های مختلفی در بخش‌های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، خدمات شهری و فرهنگی با رویکرد بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان محلات هدف شهر سبزوار در دست اجراست.

وی ادامه‌ داد: نخستین همایش ملی تخصصی بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر سبزوار در سال ۹۳ و همایش بررسی تجارب بازآفرینی شهری کشور در سال ۹۷ با تاکید بر تجربه سبزوار در این شهرستان برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.