معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: با توجه به موافقت شفاهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد مرکز روانپزشکی امام خمینی (ره) مشهد مخصوص جانبازان اعصاب و روان به بیمارستان روانپزشکی ارتقا یابد.

موافقت وزیر بهداشت با ارتقای مرکز روانپزشکی جانبازان مشهد به بیمارستان

به گزارش قدس آنلاین، جواد غلامپور  افزود: در پی بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از این مرکز روانپزشکی در مشهد و در پی تماس اعضای این کمیسیون، دکتر نمکی وزیر بهداشت ضمن موافقت با راه اندازی این بیمارستان ۶۴ تختخوابی ویژه جانبازان به رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد با ارتقای این مرکز درمانی به بیمارستان موافقت کند.

وی ادامه داد: پیش تر مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده بودند این مرکز برای ارتقا نیازمند برخی مجوزهاست و همچنین مرکز یاد شده از مساحت لازم برخوردار نیست و یا به خطوط راه آهن نزدیک است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر  اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در تماس با وزیر بهداشت شرایط این مرکز را در مقایسه با برخی مراکز درمانی در دیگر نقاط کشور، مناسب تر برای ارتقا به بیمارستان عنوان کردند که در نهایت با ارتقای این مرکز درمانی موافقت شد.

غلامپور فعالیت این مرکز را در حد بیمارستان ۶۴ تختخوابی عنوان کرد و افزود: پیش از این نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت اصولی خود با راه اندازی این بیمارستان را اعلام کرده بود اما برخی مجوزها برای تاسیس این بیمارستان هنوز دریافت نشده بود.   

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی روز جمعه در بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از این مرکز درمانی اظهار داشت: خراسان رضوی  ۴۰ هزار جانباز در قید حیات دارد که ۱۱ هزار نفر از این عزیزان در زمره جانبازان اعصاب و روان قرار دارند.
حجت الاسلام حسین معصومی افزود: از بین جانبازان اعصاب و روان بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر تحت نظر پزشکان و هزار نفر از بیماری شدید اعصاب و روان رنج می‌برند که به صورت تخصصی از خدمات مرکز بازتوانی امام خمینی(ره) بهره مند می شوند.
وی این مرکز درمانی را تنها مجموعه بازتوانی جانبازان اعصاب و روان در شرق کشور عنوان کرد و ادامه داد: این مرکز، نیازمند تجهیز و ساماندهی است و از سوی دیگر جانبازان اعصاب و روان باید به صورت تخصصی به همراه خانواده هایشان تحت نظر پزشکان متخصص و فوق تخصص قرار گیرند که این امر مهم نیازمند بیمارستان تخصصی است تا شان و کرامت این شهدای زنده حفظ شود و مرکزی برای خدمت رسانی به استان های همجوار نیز باشد.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: جلسات متعددی با مسوولان ذیربط برگزار و مشکلات پیش روی ایثارگران مطرح و خوشبختانه با پیگیری های عیسی زاده نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس و دستور صریح وزیر بهداشت، پروانه بهره برداری بیمارستان ۶۴ تختخوابی طی بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به صورت شفاهی از سوی وزیر صادر شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.