نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس دو حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان فردا در صحن علنی بررسی خواهد کرد گفت: باید با اتخاذ تمهیدات لازم از بروز حوادث ناگوار مشابه جلوگیری شود تا دیگر شاهد رخ دادن حوادثی از این دست نباشیم.

 حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازان وظیفه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود/ رفتاری که از کلانتری دیدیم مسبوق به سابقه بود

«سید کریم حسینی» نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست که جهت تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه به این منطقه سفر کرده‌ بودند و منجر به فوت «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا و مصدومیت سایر خبرنگاران شد گفت: حادثه‌ای که برای خبرنگاران در استان آذربایجان غربی رخ داد متأسفانه همراه شد با اتفاق دومی که در یزد شاهد بودیم؛ قطعاً رسیدگی به این دو مسئله در جلسه فردای مجلس و در صحن علنی مطرح خواهد شد.

حسینی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس نیز همگام با دیگر کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون تخصصی (عمران) موضوع را دنبال خواهند کرد تا بتوانیم از تکرار حوادث اینچنینی جلوگیری کنیم. 

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس و کمیسیون اجتماعی این موضوع را قطعاً پیگیری خواهند کرد تا با اتخاذ تمهیدات لازم از بروز حوادث ناگوار مشابه جلوگیری شود و دیگر شاهد رخ دادن حوادثی از این دست نباشیم.

 رفتاری که از "عیسی کلانتری" در مواجهه با خبرنگاران دیدیم مسبوق به سابقه بوده است

 حسینی در رابطه با ویدئوی منتشر شده از «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست کشور که در فضای مجازی بازتاب و انتقادات فراوانی را در پی داشته است، نیز گفت: متأسفانه ما بعضا حرکاتی را از برخی مسئولین دولت شاهد هستیم که به هیچ عنوان زیبنده نیست و باعث تأسف است. البته بنده این مسأله را بدون سوگیری سیاسی عرض می‌کنم که  ما مورد مشابهی را از آقای کلانتری در استان خوزستان شاهد بودیم. نحوه برخورد و نشستن ایشان و نحوه برخورد ایشان با نمایندگان مجلس که جزو مردم و نمایندگان مردم هستند، مسبوق به سابقه بوده است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ما به شدت منتقد اینگونه رفتارها هستیم و از این جهت که اینگونه رفتارها تکرار می‌شود باید به آقای کلانتری و دیگرانی که سابقه چنین رفتارهایی را دارند، گفته شود که شأن و منزلت همه مسئولین، نمایندگان از مردم است و ما موظفیم که در  مقابل مردم با احترام رفتار کنیم. در این بین مسئولین ما باید بدانند که احترام خبرنگارن و اصحاب رسانه که حلقه وصل کننده بین مردم و مسئولین هستند و نقش مهمی در عرصه مطالبه گری جامعه ایفا می‌کنند و جایگاه ویژه‌ای بین مردم دارند باید از سوی مسئولین رعایت شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.