بنا به اعلام شاهدان عینی، پیش از ظهر امروز به نزدیکی هتلی در اربیل عراق که محل اقامت رئیس اقلیم کردستان بوده، حمله پهپادی شده است.

حمله پهپادی به حوالی هتل محل اقامت مسعود بارزانی

قدس آنلاین: در حملات تازه آمریکا به مواضع نیروهای طالبان در شمال افغانستان ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

یک منبع امنیتی به خبرنگار الجزیره اعلام کرد نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه طالبان در استان‌های بغلان و قندوز واقع در شمال افغانستان صورت دادند. در این حملات که مواضع طالبان در شمال افغانستان را هدف قرار داد، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

یک مقام دفاعی آمریکایی به شبکه فاکس نیوز گفت که ارتش آمریکا دو حمله پهپادی را علیه مواضع طالبان در شمال افغانستان آغاز کرده است. این حملات ساعاتی قبل از دیدار اشرف غنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد ۳۵ نیروی طالبان از جمله سه فرمانده اصلی این گروه، در حملات هوایی در قندوز کشته شدند.

آمریکا در حالی همچنان به عملیات نظامی در افغانستان ادامه می‌دهد، که از مدت‌ها پیش وعده خروج نیروهای خود از این کشور را اعلام کرده است.

پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ توافقی را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند. با شروع خروج نظامیان آمریکا از افغانستان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.