پردیس مادر و کودک به عنوان دوازدهمین پردیس بانوان در مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح دوازدهمین پردیس بانوان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی در آیین بهره‌برداری از پردیس مادر و کودک واقع در امامت ۴۹ اظهار کرد: افتتاحیه امروز برای من بسیار دلچسب است و از حمایت‌های شورای شهر و ‌همکاران در منطقه ۱۱، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و معاونت عمران تشکر می‌کنم.

شهردار مشهد افزود: اگر آقای کاظمی سال گذشته نمی‌پذیرفتند که سازمان عمران وارد این کار شود، این پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسید و امکان اجرای هم‌زمان عملیات اجرایی و طراحی مدیون همراهی این دوستان است.

وی کرد: سرکار خانم عرب احمدی واقعاً تلاش کردند و ایده مجموعه متعلق به ایشان بود و از ایشان ممنون هستم. اینکه یک خانم در شهر مشهد شهردار یک منطقه شدند، اتفاق خوب و ماندگاری است که امیدوارم مستمر باشد و ادامه پیدا کند. کارنامه خانم عرب احمدی دفاع خوبی از این اتفاق است.

کلائی با بیان اینکه پروژه‌هایی همچون رود پارک، کشت پارک، پردیس مادر و کودک و پارکینگ آزادی ازجمله پروژه‌هایی است که در منطقه ۱۱ به بهره‌برداری رسیده و یا در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: مدیریت پارک ملت به‌تنهایی کار بسیار بزرگی است. همچنین ایشان در بسیاری از پروژه‌ها پیشرو موفق هستند و درزمینهٔ کسب درآمد، رضایت شهروندان و الکترونیک سازی بسیار موفق هستند.

وی اضافه کرد: همه این مسائل از جایگاه ایشان دفاع می‌کند و همه این اتفاقات زمانی رخ‌داده است که ایشان وظیفه مادری را نیز بر عهده داشتند.

شهردار مشهد خطاب به مادران شهر مشهد گفت: اینکه فرض کنیم مادری انتهای وظایف است و مادر باید خود را وقف فرزند خود کند، نگاه اشتباهی است. مادر شدن شروع این وظیفه است که مادران بانشاط باشند. این مجموعه باید بهشت مادران و کودکان باشد. امیدوارم این مجموعه سنگ بنای تغییر نگاه ما به وظیفه مادرانه باشد.

«مادر و کودک» دوازدهمین پردیس بانوان در شهر است

در ادامه این مراسم معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: به یمن ایام دهه کرامت در این هفته پنج پروژه عمرانی و فرهنگی در سطح شهر مشهد افتتاح می‌شود که پردیس مادر و کودک اولین پروژه در این زمینه است.

سید مجتبی منتظری افزود: پردیس مادر و کودک ششمین پردیس ویژه بانوان در این دوره مدیریت شهری و دوازدهمین پردیس بانوان در مشهد است. این بوستان دارای امکاناتی همچون زمین بسکتبال، زمین فوتبال، زمین بدمینتون، زمین والیبال و مسیر دوچرخه‌سواری و باشگاه بدن‌سازی و مجموعه‌های فرهنگی است که نقش یک فرهنگسرای اجتماعی ویژه بانوان را ایفا خواهد کرد.

وی یادآور شد: ازجمله پروژه‌هایی که در طول این هفته به بهره‌برداری می‌رسد می‌توان به فرهنگسرای گفت‌وگواقع در تقاطع آبکوه و مجد، باغ‌موزه مفاخر تعلیم و تربیت، دیوار موزه بیمارستان قائم، المان واقعه ۲۳ آذر ۱۳۵۷ در ضلع جنوب غربی بیمارستان قائم و بازپیرایی و فعالیت مجدد زمین چمن و زمین ورزشی پارک ملت اشاره کرد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تأکید کرد: هرچه بسترهای ورزشی و فرهنگی به شهر افزوده شود، به سرمایه‌های فرهنگی ما افزوده خواهد شد.

پردیس مادر و کودک در راستای مصوبه شهر همگان، طراحی‌شده است

همچنین عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم اظهار کرد: شهر مشهد دارای سه و نیم میلیون جمعیت است و ما باید برای تمامی آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم زیرا هرکس سهم و سرانه‌ای در درآمد شهر ایفا می‌کند.

بتول گندمی افزود: شاید از ابتدای نظام شورایی یکی از دغدغه‌های ما این بوده است که ظرفیت‌های خاصی را برای حوزه زنان در نظر بگیریم اما زمانی که این بحث‌ها مطرح شد خود را در جایگاه سیاست‌گذاران قراردادیم و بدون توجه به نیاز بهره‌برداران فضاهایی را ایجاد کردیم که جامعه بهره‌برداران را راضی نکرد که این ضعف‌ها در بسیاری از مجموعه‌های ویژه بانوان قابل‌مشاهده است.

وی ادامه داد: وسعت پارک ریحانه زیاد است اما تجهیزات لازم برای بانوان را نداشت و در این دوره به همت مدیریت شهری بخشی از نیازها مرتفع شد. این افتتاحیه با دیگر پروژه‌های مدیریت شهری تفاوت دارد به این معنا که ما برای همه گروه‌های سنی فضایی را تعبیه کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ابراز کرد: این مجموعه در راستای مصوبه شهر همگان اجرایی و عملیاتی شده و دو قشر زنان و کودکان را مورد هدف قرار داده است.

وی اذعان کرد: اینکه مدیریت شهری نگاه خود را متحول کرده و در راستای حقوق شهرنشینان پروژه‌های خود را اجرا می‌کند، جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.