نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار نظر روحانی مبنی بر اینکه بروکراسی پارلمانی مانع رفع تحریم‌ها شده است را خلاف واقع و در ادامه گزارش هایی دانست که دولت در سال های اخیر بدون توجه به واقعیات به مردم داده است .

ادعای ممانعت پارلمان در رفع تحریم خلاف واقع است/کارنامه خالی را میخواهند با دروغ پر کنند

قدس آنلاین: ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اظهارنظر اخیر روحانی مبنی بر اینکه بروکراسی پارلمانی مانع رفع تحریم ها شده است، گفت: این مسئله خلاف واقع است و مانند گذشته که بسیاری گزارش های غلط و اطلاعات غلط به مردم داده شد در این مورد نیز بدون هیچگونه تحلیلی اطلاعات خلاف واقع به مردم داده می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: همچنانکه دولت و شخص آقای روحانی در طول این سال ها با نادیده گرفتن واقعیت درون ایران بیشتر با نظام سلطه همراهی کرده است این بار نیز می بینیم که چون پاسخ قانع کننده ای به مردم ندارند فرار به جلو می کنند.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد:دولت بر اساس وعده هایی که داده و مذاکراتی که انجام داده باید پاسخگوی مردم باشد و حالا چون در پایان هشت سال عمر خود کارنامه ای خالی دارد می‌خواهد به دور از واقع بینی مقصر را نهاد دیگری جلوه دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: الان زمانی است که دولت روحانی باید بگوید در هشت سال گذشته چه کرده است اما دستانش خالی است و لذا آنچه مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور تحلیل مبتنی بر واقعیت نیست بلکه نوعی فرافکنی و فرار به جلو تلقی می شود.

عزیزی همچنین با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: این قانون برای حفظ عزت و عظمت ملت ایران تصویب شد و می توانست در صورت اجرای درست به نفع ملت ایران استفاده شود.

وی اضافه کرد: این قانون در صورت اجرای صحیح منافع ملی کشور را تامین می‌کرد اما متاسفانه مجری قانون مجموعه دولت و وزارت امور خارجه بود که نتوانست در مقام اجرا به‌درستی آنرا اعمال کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: متاسفانه اصرار آقای روحانی از ابتدا به حرکت بر خلاف این قانون بوده  و همچنان بر عدم اجرای آن اصرار دارد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به عدم ارتباط رئیس جمهور با مجلس در یک سال گذشته گفت: اگر واقعاً رئیس‌جمهور معتقد به مانع تراشی مجلس بوده چرا هیچ گاه در یک سال گذشته تقاضایی از مجلس نداشته است.

وی ادامه داد: حتی بعد از آنکه مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی سعی کرد تا دست دولت را در مذاکرات برتر کند اما همچنان مانع اجرای درست قانون اقدام راهبردی بوده و همچنان جریانی که دل در گرو غرب داشتند به دنبال باج دهی بودند.

انتهای پیام/
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.