وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر طبق مصوبه ابلاغ شده، برنامه نوسازی کامیون‌های بالای 30 سال را به اجرا رساندیم و 1500 کامیون در گمرکات معطل ترخیص هستند و هرچه سریعتر باید این کامیون‌ها وارد ناوگان شوند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان راهداری استعفا نداده است/ معطلی ۱۵۰۰ کامیون نو در گمرکات/ تردد ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی دلایل وقوع تصادفات اتوبوس‌های خبرنگاران و سربازان اظهار داشت: امروز جلسه کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها با حضور تمام مسئولان مربوطه و مسئولان از سه استان برگزار می‌شود و از پلیس راه دعوت کردیم تا گزارش‌های خود را ارائه کند و با مرور اتفاقات رخ داده، دلایل وقوع تصادفات را با جزئیات دقیق‌تری بررسی کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه از آنجایی که در نوسازی ناوگان جاده‌ای، با تحریم مواجه نیستیم چرا نوسازی در این بخش کند است و برنامه‌های پیش‌بینی شده به اجرا نمی‌رسند، گفت: نوسازی ناوگان جاده‌ای یکی از ضرورت‌ها است و چند سال است پیگیر نوساز ناوگان جاده‌ای هستیم. منابع وزارت راه و شهرسازی را هم وارد کار کرده‌ایم و برنامه‌های نوسازی را دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سن ناوگان جاده‌ای، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 55 هزار کامیون بالای 40 سال در جاده‌های کشور تردد دارند و ما برای نوسازی این ناوگان برنامه مدون داریم و اگر جایی مشکلی ایجاد شده باید توضیح دهند که چرا با اهتمام ویژه، برنامه به اجرا نمی‌رسد و ما هم مشکلات موجود را پیگیری می‌کنیم.

اسلامی ادامه داد: در حال حاضر متوسط سن اتوبوسی 11 سال و متوسط سن ناوگان مینی‌بوسی 24 سال است که در این حوزه با فرسودگی بالایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش ناوگان کامیونی باید به نوسازی سرعت بدهیم، یادآور شد: در حال حاضر طبق مصوبه ابلاغ شده، برنامه نوسازی کامیون‌های بالای 30 سال را به اجرا رساندیم و 1500 کامیون در گمرکات معطل ترخیص هستند و هرچه سریعتر باید این کامیون‌ها وارد ناوگان شوند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها و قراردادهایمان برای نوسازی ناوگان باری و مسافری را رسانه‌ای کرده‌ایم، تا 80 درصد هزینه خرید ناوگان جدید را تسهیلات می‌دهیم و آورده مالکان وسائل نقلیه فرسوده 20 درصد مابقی به اضافه کامیون فرسوده است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس سازمان راهداری استعفا داده است، بیان داشت: خیر. رئیس سازمان راهداری استعفا نداده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گویا وزارت صمت گفته از وزارت راه و شهرسازی بابت واردات کامیون‌های سه سال کار کرده شکایت می‌کند، گفت: بروند شکایت کنند.

اسلامی در پاسخ به سوال ایلنا درباره اینکه چه تعداد مسافر در اتوبوس سربازان مستقر بودند، اظهار داشت: اطلاع دقیقی از تعداد مسافران اتوبوس سربازان ندارم و در جلسه امروز تمام این موضوعات به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما یادآور شد: هیچ افزایش قیمت رخ نداده است و اجازه افزایش قیمت‌ها را ندادیم.

اسلامی ادامه داد: دولت در این رابطه تکلیف قانونی برای قیمت‌گذاری ندارد اما برای اینکه اجحافی در حق مردم صورت نگیرد، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی اعمال مدیریت و نظارت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.