سفیر ایران در مسکو در آیین رونمایی از واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت ایران گفت: از میزان ارسال واکسن از روسیه راضی نیستیم.

سفیر ایران درمسکو:‌ از میزان ارسال واکسن از روسیه راضی نیستیم

قدس آنلاین: «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (شنبه) در اظهاراتی در مراسم رونمایی از واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت ایران با اشاره به قراردادهای خرید واکسن اسپوتنیک وی از روسیه عنوان کرد: پیش از این دو میلیون دُز قرارداد بسته شد و بعد هم به دنبال این رفتیم که تعداد بیشتری قرارداد ببندیم که قرارداد ۶۰ میلیون دزُ بسته شد.

سفیر ایران با ذکر این نکته که از میزان ارسال واکسن از روسیه راضی نیستیم، اظهار داشت: به مسئولان روس می‌گویم واکسن را به عنوان سفیر از دو طریق دنبال می‌کنم، اول اینکه مردمم در خطر هستند و باید در این برهه حساس تاریخی کمکشان کرده و نقش آفرینی کنیم و دوم از حوزه نزدیکی ایران و روسیه که این موضوع می‌تواند به عنوان یک دیپلماسی عمل کند.

* اسپوتنیک در داخل ایران خوب جا افتاد

وی با بیان این‌که الان خوشبختانه اسپوتنیک در داخل ایران خوب جا افتاد، اظهار داشت: به مسئولان روس عرض کردم، اتفاق بد این است که در ذهنیت برخی از ایرانیان این وجود دارد که روس‌ها به قول خودشان عمل نمی‌کنند. در این فضایی که هستیم مردم خیلی گرفتار هستند و عدم ارسال واکسن می‌تواند آن ذهنیت‌ها را دوباره تقویت کند.

به گزارش فارس، تاکنون از دو میلیون دزُ واکسن خریداری شده از روسیه براساس قرارداد امضا شده بین وزارت بهداشت ایران و صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه تاکنون ۹ محموله شامل ۹۲۰ هزار دزُ واکسن به تهران ارسال شده است. (اینجا بخوانید)

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ۲۶ فروردین ماه در خصوص خرید واکسن از روسیه در توئیتی نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، با دغدغه اوج گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در ایران، با تلاش مضاعف خود موفق شد طی مذاکرات فشرده ای با دولت روسیه، قرارداد خرید ۶۰ میلیون دُز واکسن «اسپوتنیک وی» را نهایی کند. طبق زمان بندی توافق شده، واکسن ها از خرداد تا آذر ماه ۱۴۰۰ به ایران ارسال می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.