وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن اقدامات تل‌آویو علیه مردم فلسطین، خواهان اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه کابینه تل‌آویو شد.

 رام‌الله خواستار تحریم بین‌المللی کابینه تل‌آویو شد

قدس آنلاین: وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای خواستار اعمال تحریم‌های بازدارنده علیه تل‌آویو شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان در این خصوص گفت که دولت اشغالگر اعتنایی به گزارش‌های صادره از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی معتبر نمی‌کند درست مثل چیزی که برای گزارش‌های «دیدبان حقوق بشر»‌ و سازمان عفو بین‌الملل رخ داد؛ سازمان‌هایی که تأکید کرده بودند تل‌آویو ناگوارترین نوع تبعیض نژادی و ستم را علیه فلسطینینان انجام می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است که واکنش کشورها و سازمان ملل متحد و همچنین توجه آن‌ها به این گزارش‌ها -اگر هم وجود داشته باشد- نتیجه‌ای عملی در برندارد و دستگاه‌های بین‌المللی را به حمایت از مردم فلسطین و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل سوق نمی‌دهد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان تأکید کرد که چنانچه ‌گزارش‌هایی مشابه درباره کشوری دیگر صادر می‌شد، کشورهای جهان به پا می‌خواستند و ادعای پایبندی به اصول حقوق بشر می‌کردند آن هم در حالی که همین کشورها زمانی که مسئله مربوط به تل‌آویو می‌شود با در پیش گرفتن سیاست‌هایی دوگانه و یک بام و دو هوا سکوت اختیار می‌کنند.

رام الله همچنین تأکید کرد که دولت آمریکا و اتحادیه اروپا از کابینه اشغالگران کاملا جانبداری می‌کنند و برای جلوگیری از کشتارها، شکنجه‌ها و سرقت اراضی فلسطین هیچ فشاری اعمال نمی‌کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بیان کرد که جنایت تنها یک تعریف  در حقوق بین‌الملل دارد و عامل آن مشمول تحریم‌های مشخصی می‌شود در نتیجه آنکه اجرای حقوق بین‌الملل کامل نخواهد شد و کشورها و سازمان ملل اعتبار خود را حفظ نخواهند کرد مگر زمانی که این‌ حرف‌ها با اذعان به جنایت‌های تل‌آویو و همچنین مجازات همراه باشد.

در پایان این بیانیه، سرکوب‌های وحشیانه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین محکوم شده است؛ مردمی که برای دفاع از خاک و دارایی‌های خود تنها در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مشارکت می‌کنند.

تشکیلات خودگردان در پیان کابینه تل‌آویو را مسئول مستقیم تداوم تجاوزها و تعرض‌ها علیه فلسطینیان دانست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.