رییس سازمان لیگ دوچرخه سواری اعلام کرد حق همه استان ها بود در قهرمانی کشور شرکت کند اما به دلیل کرونا محدودیت نفرات داشتیم.

پاسخ فدراسیون به گلچین استان ها برای حضور در قهرمانی کشور دوچرخه سواری

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی ایران یکشنبه ششم تیرماه در شهرستان چالوس برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات به تعداد محدودی از ورزشکاران و استان‌ها اجازه حضور در رقابت ها داده شده است که همین مسئله باعث اعتراض برخی مربیانی شده که ورزشکارانشان امکان شرکت در مسابقات را ندارند.

*مربی دوچرخه سواری: حق استان  و ورزشکاران ضایع می شود

رضا دوستی از مربیان دوچرخه سواری در این مورد به ایسنا گفت: ابندا به آقای رشیدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری ایران را تبریک می گویم و برای بهره گیری از خرد جمعی و ارج نهادن او به جایگاه بلند پیشکسوتان تشکر می کنم اگر چه جای برخی  بزرگان در  جمع کمیته فنی خالی است. در حال حاضر این فدراسیون در شرف برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است و اعلام شده شرکت کنندگان فقط از ۹ استان هستند.

او ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور از اولین سکو های پیشرفت رسمی برای هر  ورزشکاری است و دوچرخه سواران هم با تلاش های سخت منتظر برگزاری این رویداد از تمام شهر های کشور هستند. ولی این دوره نیز طبق یک اصول بر جا مانده از هشت سال فعالیت فدراسیون قبل که منجر به نابودی این رشته ورزشی شده،  برگزار خواهد شد.  جای تأمل دارد که اعضای کمیته فنی و رییس سازمان لیگ چطور با این موضوع موافقت کرده اند .آیا حق استان ها و ورزشکاران که از سال های پیش در تلاش هستند، ضایع نخواهد شد ؟آیا درست است که فقط نفرات برتر ، مجاز به شرکت در قهرمانی کشور باشند و الباقی محروم ؟! 

او همچنین گفت: در پایان تقاضا دارم شرایط تست دوپینگ را برای قهرمانی کشور فراهم سازند تا شاهد رقابت های سالم تری در سطوح مختلف مسابقات از این ورزش باشیم.

*رییس سازمان لیگ: بخاطر کرونا محدودیت نفرات داشتیم

محمود وفایی رییس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری در مورد این گلایه ها به ایسنا گفت: سال گذشته نه مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد و نه تور ایران- آذربایجان.  از این رو امتیاز زیادی را در رنکینگ اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری از دست دادیم و این مسئله حتی شرایط ما را برای کسب سهمیه المپیک پاریس ممکن است بحرانی کند.  از این رو حتماً باید قهرمانی کشور را در بازه زمانی که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری تعیین کرده است، برگزار کنیم. از طرفی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و قوانین داخلی کشور ما، محدودیت نفرات را داشتیم و اگر می خواستیم به همه استانها فرصت حضور در قهرمانی کشور را بدهیم بالغ بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت می کردند که امکان اسکان دادن آنها وجود نداشت چراکه خوابگاه ها هم یک سوم ظرفیت امکان پذیرش نفرات را دارند.

او  ادامه داد: البته ما می‌دانیم که قهرمانی کشور حق همه ورزشکاران است اما با توجه به محدودیت هایی که وجود داشت کمیته فنی تصمیم گرفت که ورزشکاران گروه A که در حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر می‌شدند را اجازه شرکت در مسابقه بدهد چراکه به این نتیجه رسیدیم که اگر تعداد نفرات بیشتر باشد ممکن است اجازه برگزاری مسابقه را ندهند که برگزار نشدن آن هم به ضرر ما تمام می شود. ما برای مسابقات سال آینده طرحی داریم  که می‌تواند به همه ورزشکاران کمک کند تا شرکت کنند و پس از تصویب نهایی آن در کمیته فنی،  جزئیات این طرح اعلام خواهیم کرد.

وفایی در پاسخ به این پرسش که آیا فقط در  مدت زمان محدودی، اجازه برگزاری قهرمانی کشور را دارید یا خیر، تصریح کرد:  بله، تنها در دو هفته اول تیر ماه موظف هستیم که قهرمانی کشور را برگزار کنیم و نتایج آن را برای اتحادیه جهانی ارسال کنیم تا این امتیازها برای ایران محاسبه شود.

رییس سازمان لیگ در مورد این که تست دوپینگ هم از دوچرخه سواران شرکت کننده در قهرمانی کشور گرفته می شود یا خیر، تاکید کرد: ما برنامه مسابقات خود را به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده‌ایم که ماموران ضد دوپینگ خود را ارسال کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.