معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد : در خرداد ۱۴۰۰، بیش از ۲هزار و سیصد شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظرین افتخاری دریافت و رسیدگی شده است.

گرانفروشی در صدر تخلفات اقتصادی خراسان رضوی در خرداد۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین ، محمدجواد ساعدی اظهار داشت: به منظور ارتقاء سطح رضایت مندی ارباب رجوع ، دریافت و رسیدگی به موقع گزارش ها و شکایت های مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است و در خرداد  ۱۴۰۰ ، ۲ هزار و سیصدو پنجاه و هشت گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری وناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است .
وی افزود : از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۲ درصد ،عدم درج قیمت با ۱۹درصد و کم فروشی با ۱۱درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.
معاون سازمان صمت خاطرنشان کرد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل ،نان ، میوه وسبزی، مرغ و مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران، تعمیر خودرو،آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است .
ساعدی ادامه داد: بازرسان پس در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۵۹۱ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۱ میلیارد تنظیم گردید وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.
وی تصریح کرد: درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان  انجام شده که در همین راستا ۵۶ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۱۴ میلیارد ریال در خداد سالجاری به آنان مسترد شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.