سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۸ درصد نمونه ‌هایی که بدست ما رسیده نشان دهنده ویروس کرونای جهش یافته موسوم به دلتای هندی است.

 ۳۸ درصد نمونه‌های کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دلتای هندی است/ به مشهد سفر نکنید

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی در خصوص وضعیت  شهر مشهد از لحاظ شیوع ویروس کرونا جدید موسوم به دلتای هندی اظهار کرد: خوشبختانه آزمایشگاه مرجع خود را در بیمارستان امام رضا مشهد تجهیز کردیم و هم اکنون نمونه‌ها را بررسی کردیم و به صورت اولیه نیز یک عددی را بدست آوردیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ۳۸ درصد نمونه ‌هایی که بدست ما رسیده متاسفانه نشان‌دهنده ویروس جهش یافته ویروس کرونا موسوم به دلتای هندی است اما برای تشخیص و تایید نهایی سازوکار کشوری دارد و باید این نمونه‌ها و داده‌ها به آزمایشگاه مرجع یعنی انستیتو پاستور در تهران ارسال شود تا آنها نتیجه ‌گیری کامل‌تری را در آنجا انجام دهند.

وی افزود: احتمالا به زودی تهران گزارش نهایی خود را در این خصوص بعد از انجام بررسی‌های لازم به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه خواهد داد اما با توجه به مسافرت‌های بسیار زیادی که از سمت شرق و جنوب شرق کشور به شهر مشهد انجام می‌شود این روند شیوع ادامه پیدا خواهد کرد.

رحیمی با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص ما در سطح شهر مشهد گزارش داده‌اند که تعداد قابل توجهی از بیماران غیربومی از این مناطق کشور به انها مراجعه داشته‌اند، متذکر شد: متاسفانه این بیماران دارای علایم کرونای هندی بوده‌اند و با توجه به آماری که هم‌اکنون داریم، پیش بینی ما این است که وضعیت کرونا در شهر مشهد دیر یا زود تغییر خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: هم اکنون شیب تند شیوع بیماری و سرعت آن کاهش پیدا کرده است اما احتمال اینکه روند افزایشی به خود بگیرد بسیار بالاست و در پی آن تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا اتفاق می افتد.

وی در خصوص بکارگیری تمهیدات ویژه نظارتی بر ورود و خروج مسافران از مرزهای شرقی کشور با افغانستان و مرزهای استان با استان‌های جنوبی و شرقی گفت: در مرزهای شرقی کشور تمهیدات ویژه داریم و بسیاری از آزمایش‌های مسافران خارجی را تایید نمی‌کنیم و آزمایشات لازم را نیروهای خودمان در مرزهای هوایی و زمینی از مسافران خارجی می‌گیرند اما در خصوص تردد بین استانی تنها سازوکاری که وجود دارد این است که اگر بلیط ترددی می‌خواهد صادر شود از طریق نرم افزار ماسک باشد تا در صورتی که فردی به کرونا مبتلا شده باشد بلیط برای او صادر نشود.

رحیمی در خصوص شرایط کنونی شهر مشهد و تعداد بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان‌های این شهر توضیح داد: خوشبختانه هم‌اکنون وضعیت شهر مشهد در این رابطه پایدار است و در سطح بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی بستری است اما پیش بینی ما این است اگر کنترل‌های لازم در خصوص ویروس هندی جدید اتفاق نیفتد به احتمال بسیار روند شیوع افزایشی خواهد شد.

گفتنی است؛ هم‌اکنون آزمایش‌های مربوط به شناسایی واریانت‌های مختلف ویروس کرونا( انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیلی و هندی) مربوط به بیماران بستری در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین برخی از بیماران مراجعه کننده سرپایی در آزمایشگاه مرجع ویروس‌شناسی بیمارستان امام رضا(ع) انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.