فرماندار تربت‌ جام با اشاره به قرمز شدن بخشی از استان هرات افغانستان به ویروس «دلتای» هندی گفت: ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث جولان کرونا در شهرهای مرزی می‌شود.

 جولان ویروس کرونای دلتای هندی پشت دروازه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حمیدی امروز در جلسه ستاد کرونا این شهرستان بر هوشیاری بیشتر مردم شهرهای مرزی در مواجهه با موج پنجم ویروس جهش‌یافته کرونای «دلتای» هندی تأکید و اظهار کرد: بخشی از استان هرات افغانستان به این ویروس درگیر و باعث قرمز شدن این استان کشور همسایه شده است که با توجه به تردد مسافران در نوار مرزی، ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث جولان کرونا در شهرهای مرزی می‌شود.

فرماندار تربت‌ جام با اشاره به اینکه بیماری کرونا هنوز تمام نشده و نگران جان‌ مردم در عبور از موج پنجم ویروس جهش‌یافته کرونای «دلتای» هندی هستیم، افزود: این ویروس هر روز به شکلی نمایان می‌شود و همگان وظیفه‌ دارند همانند گذشته برای عبور از این موج ما را همراهی و کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کنکور دانشگاه‌ها تصریح کرد: آزمون سراسر همچون انتخابات ۲۸ خرداد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و والدین و داوطلبین نگران نباشند.

در ادامه رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام با اشاره به تماس‌های حاصله با کشور افغانستان گفت: بیمارستان‌های شهر هرات این کشور همسایه بر اثر شیوع ویروس جهش‌یافته کرونای «دلتای» هندی افزایش‌ یافته و در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد، با توجه به تردد زیاد مسافران و نزدیکی این شهرستان به استان هرات افغانستان، مردم و مسؤولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند گذشته با کنار گذاشتن ساده‌انگاری در مجامع عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند.

دکتر محمد افکار به آماده‌باش کامل تمام مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان با توجه به میزان افزایش فوتی‌های ویروس کرونای هندی نسبت به نوع انگلیسی و چینی اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از ۴ هزار و ۳۸۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و از این تعداد متأسفانه ۳۳۴ فوتی داشته‌ایم که پنج بیمار کرونایی نیز در بیمارستان سجادیه بستری هستند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد برابر دستورالعمل ستاد ملی ادامه دارد، یادآور شد: تاکنون ۱۰ هزار دوز واکسن به شهرستان ارسال و به واجدین شرایط تزریق‌ شده و واکسن برکت هنوز به تربت‌ جام تحویل داده نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و خطر انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام نسبت به ذبح خانگی هشدار داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه کشتار دام در عید قربان در برخی منازل انجام می‌شود که این بی‌توجهی نگران‌ کننده است و در سال گذشته براثر عدم رعایت هشدارهای بهداشتی سه نفر فوتی و ۲۰ نفر واگیری داشتیم، بنابراین دام قربانی باید در کشتارگاه ذبح شود تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.