با قلبی خسته و مالامال از رنج و غم به زیارت امام رئوف آمده‌ به این امید که درد و اندوه را با آب سقاخانه‌اش از دل بزداید و به جای آن بذر امید بکارد. حالا بعد از سال‌ها امروز رخت ناامیدی را از تن در آورده و به امید شفاعت به زیارتش نائل شده است.

زیارت امام رضا(ع) آرامش را به قلب خسته‌ام هدیه کرد

به گزارش قدس آنلاین، «رامیزا گورویچ» مادر و همسر شهید بوسنیایی که برای نخستین بار به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده است، گفت: همسر و فرزندم چند سال پیش در حمله صرب‌ها به کشورم به شهادت رسیدند و به همین خاطر با قلبی خسته و لبریز از رنج و غم به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدم.

وی ابراز کرد: وقتی وارد این بارگاه نورانی شدم علی‌رغم اندوه بسیاری که در قلب داشتم، احساس آرامش وصف نشدنی به من دست داد و در واقع باید بگویم زیارت حضرت رضا(ع) آرامش را به قلب خسته‌ام هدیه کرد.

این بانوی بوسنیایی افزود: این حرم فضایی سرشار از معنویت دارد و در این مکان روح انسان احساس تقرب بیشتری به خداوند می‌کند.

گورویچ اظهار کرد: حرم‌های ائمه اطهار به ویژه حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) مکانی دوست‌داشتنی برای همه مسلمانان جهان است و من خاطره خوب این سفر زیارتی را هیچ‌گاه از یاد نخواهم برد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر زارعان، مبلغ دینی و از فعالان فرهنگی کشور بوسنی نیز در حاشیه این تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: مردم کشور بوسنی هرزگویین ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.

وی افزود: محبت اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) در قلب مسلمانان بوسنی هرزگویین جای دارد و مردم این کشور شوق بسیاری برای تشرف به حرم مطهر رضوی دارند.  

مسئول مجتمع کالج شبانه‌روزی فارسی در بوسنی هرزگویین بیان کرد: این مجتمع یکی از نهادهای فرهنگی فعال جمهوری اسلامی ایران در این کشور است و مردم بوسنیایی از طریق این مجموعه از فعالیت‌های فرهنگی-مذهبی آستان مقدس رضوی بهره‌مند می‌شوند.

این فعال فرهنگی ابراز کرد: حرم مطهر حضرت رضا(ع) کانون اتحاد مسلمانان جهان و مامنی برای شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) است و وظیفه ماست تا زمینه‌ ارتباط قلبی را از طرق مختلف برای این دلدادگان فراهم آوریم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.