سناتور جمهوری‌خواه تندروی آمریکایی در واکنش به درخواست تضمین ایران درباره عدم خروج دوباره واشنگتن از برجام، مدعی شد هر توافقی که به شکل معاهده نباشد، در دولت بعدی آمریکا پاره خواهد شد.

 تد کروز: هر توافقی با آمریکا که معاهده نباشد دولت بعد آن را پاره خواهد کرد

قدس آنلاین: «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به تاکید ایران بر اینکه آمریکا باید تضمین کند توافق هسته‌ای را ترک نمی‌کند، مدعی شد هر توافقی که به معاهده تبدیل نشود، دوام نخواهد آورد و دولت بعدی آمریکا آن را پاره خواهد کرد. 

کروز که از تندروترین نماینده‌های ضد ایرانی در سنای آمریکاست، در این خصوص در توییتی نوشت: این فقط یک راه دارد که بایدن توافق هسته‌ای ایران را به عنوان معاهده (به سنا) ارائه کند، که این کار را نخواهد کرد زیرا آن‌ها می‌دانند مخالفت حداکثری دو حزبی وجود دارد.

وی افزود: هر توافقی که معاهده نباشد دوام نخواهد آورد، و دولت بعدی در روز اول (روی کار آمدن) آن را پاره خواهد کرد. 

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک چهارشنبه شب (به وقت ایران) در نشست شورای امنیت در خصوص اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ طی اظهاراتی عنوان کرد: با توجه به نقض جدی برجام توسط طرف‌های دیگر طی چند سال، ارائه تضمین کافی که تمام تحریم‌ها به صورت قابل راستی آزمایی برداشته می‌شوند و آمریکا بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد یا از سازوکار موجود در آن برای ایجاد بحران دیگری برای محروم کردن ایران از منافع برجام سوء استفاده نخواهد کرد، کاملاً ضروری است (جزئیات بیشتر).

پیشتر یک مقام آمریکایی درباره درخواست ایرانی‌ها برای ضمانت از آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه خروج از برجام تکرار نخواهد شد گفت: «ضمانتی در کار نیست. این را ما می‌دانیم، ایران هم می‌داند. بهترین تضمین  بازگشت به توافق و اجرای متعهدانه آن است».

منابع خبری پیش از این گفته‌اند یکی از مسائل باقی‌مانده در مذاکرات وین درخواست ایران برای دریافت ضمانت از آمریکا درباره عدم خروج دوباره از توافق هسته‌ای برجام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.