نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۳۷ هزار و ۶۴۹ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، امروز همزمان با سراسر کشور در ۳۳ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد.

کنکور علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی با ۳۷ هزار داوطلب برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد ایزدیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۳۷ هزار و ۶۴۹ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در ۳۳ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد؛ از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۶۸ شرکت کننده آزمون گروه علوم انسانی هستند که ۱۱ هزار و ۸۲۱ تن آنان داوطلب مرد و ۱۵ هزار و ۵۴۷ نفر زن هستند.

او افزود: کمترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون گروه علوم انسانی مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش گلبهار با ۱۰۷ شرکت کننده است که ۶۱ نفر آن‌ها زن و ۴۶ نفر مرد هستند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در آزمون گروه آموزشی ریاضی و فنی استان نیز ۱۰ هزار و ۲۸۱ شرکت کننده حضور دارند که سه هزار و ۵۷۸ نفر آنان مرد و ۶ هزار و ۷۰۳ نفر زن هستند.

ایزدیار بیان کرد: برای این گروه نیز ۳۳ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان استان در نظر گرفته شده که کمترین تعداد شرکت کننده با یک زن مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش میان جلگه و بیشترین شرکت کننده در این رقابت علمی نیز مربوط به دانشگاه خیام با هزار و ۸۰۰ نفر است.

او تصریح کرد: از یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در ۶۱۰ حوزه امتحانی کشور که در چهار روز به رقابت خواهند پرداخت سهم خراسان رضوی ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب در ۳۹ حوزه امتحانی است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: در کلانشهر مشهد ۵۳ هزار و ۱۴۹ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی شامل دانشگاه‌های فردوسی، امام رضا (ع)، خیام، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده فنی شهید منتظری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش در گروه‌های مختلف رقابت خواهند کرد.

ایزدیار اظهار کرد: با توجه به گستردگی مکان حوزه‌های امتحانی در شهر مشهد و همچنین دانشگاه فردوسی به داوطلبان و خانواده آن‌ها پیشنهاد می‌شود از روز قبل از برگزاری آزمون برای تشخیص بهترین مسیر رسیدن به حوزه امتحانی اقدام کنند تا در روز آزمون دچار مشکل نشوند.

او افزود: دفترچه سوالات این آزمون‌ها بر پایه نظام آموزشی ۶، ۳، ۳، تنظیم شده و داوطلبان باید به تمام سوالات پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه‌ها در دهه اول مرداد ماه اعلام می‌شود، همچنین زمان انتخاب رشته نیمه دوم مرداد ماه تعیین شده و نتایج نهایی هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

ایزدبار بیان کرد: داوطلبان باید ضمن توجه و عمل به پیام‌ها و نکات اجرایی و بهداشتی که در جلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود، از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی حین آزمون خودداری کرده و هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنند.

او تصریح کرد: سه دستورالعمل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی در برگزاری کنکور دانشگاه‌ها رعایت می‌شود تا شاهد هیچ مشکلی در طول برگزاری این آزمون نباشیم.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی کننده در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین داوطلبان باید وسایل ضروری شامل مداد نرم و پررنگ، پاک کن و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه، تبلت، ساعت مچی هوشمند و ماشین حساب به سر جلسه امتحان خودداری کنند.

گفتنی است؛ داوطلبان رشته تحصیلی علوم انسانی در خراسان رضوی بیست و هفت هزار و ۳۶۸ نفر، در مشهد یازده هزار و ۳۷۴ نفر و در دانشگاه فردوسی پنج هزار و ۴۵۰ نفر، همچنین داوطلبان رشته تحصیلی ریاضی در خراسان رضوی ده هزار و ۲۸۱ نفر و در مشهد شش هزارو ۷۹۲ نفر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.